АКТИВНОСТИ ЗА РЕАГОВАЊЕ НА ПРОЧИТАНО (Разумевање прочитаног)
Креирајте ликове из књижевног дела од пластелина или папира;
Насликајте постер сцене из приче и опишите одабрану сцену;
Моделујте скулптуру лика из приче у сапуну....
Насликајте кључна места из приче;
Направите стрип на основу приче;
Опишите најзабавније делове приче, најузбудљивије делове или делове који су се вама највише допали;
Осмислите пантомиму за део књиге или приче који вам се допао;
Направите листу три најбоља дела књиге;
Нацртајте серију слика које јасно указују на садржај књиге (приче);
Припремите књигу за читачко позориште ( напишите сценарио за представу на основу књиге);
Направите лутку свог омиљеног лика из дела и осмислите њен говор (да каже нешто о себи);
Конструишите место које презентује причу (као макету);
Користите ликове из књиге, или сцене, да би украсили неку кутију;
Направите именик (по азбучном реду) где свако слово представља један лик из дела;
Направите упитник / анкету о томе које су књиге омиљене међу ученицима у разреду, или чак школи и на крају истраживања објавите своје резултате и направите топ -листу омиљених књига;
Направите евалуацију прочитаног дела кроз класификацију....допада ми се....не допада ми се....
Направите постер за књигу, причу...
Направите мапу места која се помињу у књизи, причи;
Направите картоне за означавање места докле је књига прочитана и илуструјте их сценама из дела;
На ролнама папира нацртајте сцене из књиге, приче и направите тако да се њиховим окретањем добије форма филма... слике које се покрећу...
Да ли је ово књига која говори о садашњости, прошлости или будућности? Нацртајте нешто из књиге што говори како сте дошли до одговора на претхоидно питање 8појам времена);
Напишите азбучним редом листу од нових речи које сте пронашли у књизи (причи);
Пронађите делове приче који говоре како нешто звучи, како нешто изгледа, како нешто мирише (развој запажања детаља);
Напишите 5 питања на која једино може одговорити онај ко је прочитао причу. Одговорите на постављена питања.
Напишите и илуструјте 5 загонетки везаних за садржај приче коју сте прочитали. Ставите их на картон, а на полеђини напишите одговор. Дајте друговима да покушају одгонетнути.
Ког дана у месецу је твој рођендан? Отвори ту страну у твојој књизи. Запиши прву реч на тој страни, као и на наредних 10 страна. покушај да од добијених речи саставиш нову причу;
Шта се десило са најважнијим ликом из дела (одабери да ли ће то бити писмено или усмено);
Како ти се допао крај књиге/приче? Напиши своја осећања тим поводом.
Припремите читање приче наглас за млађе ученике;
Сакупите слике из различитих часописа и илуструјте прочитано дело са њима;
Напишите писмо издавачу у коме износите своје импресије о прочитаном књижевном делу;
Напишите наново неку старију причу на модеран начин (у духу модерног живота);
Напишите новински оглас за књигу;
Направите укрштеницу која укључује речи из књиге коју сте прочитали;
Направите кратку причу о аутору и илустратору књиге;
Направите колекцију туристичких брошура и поштанских карти које илуструју неку путописну књигу, причу....
Упоредите биографије два или више књижевника;
Креирајте хумористички наслов у новинама који је базиран на ликовима из књиге, приче....
Организујте квиз који се односи на радњу и ликове из дела;
Организујте модну ревију ликова из дела;
Упоредите два дела истог аутора (сличности и разлике);
Упоредите два дела од два аутора (сличности и разлике);
Упоредите два лика из неког књижевног дела (сличности и разлике);
Упоредите илустрације у два књижевна дела (сличности и разлике) не само ликовно , већ и колико су усклађене са књижевним делом;
Напишите нови крај за књижевно дело;
Напишите новински чланак о неком делу;
Направите план за дискусију о прочитаном делу , коју ћете организовати са друговима;
Направите писмо препоруке за књигу коју сте прочитали;
Напишите једно замишљено писмо између два лика из дела;
Напишите још једно поглавље којим бисте ви допунили причу;
Измаштајте дневник једног лика из књижевног дела;
Напишите замишљену аутобиографију једног од ликова из књижевног дела;
Направите интервју са другом из одељења који је такође одабрао да презентује исти лик из дела;
Направите ТВ оглас за дело које сте прочитали;
Групни рад - сазнати што више о књижевнику и презентовати његову биографију;
Напишите наслов књижевног дела вертикално, а затим за свако почетно слово у реду осмислите стих или реченицу која карактерише један део прочитаног књижевног дела;
напишите писмо главном лику у коме му објашњавате шта се могло десити да су у одређеној ситуацији поступили другачије него што јесу (предвиђање);
Напишите 10 мистериозних речи, речи фантазије из дела;
Одаберите лик из књижевног дела, али и лик из неког другог дела. Планирајте њихов састанак. Напишите могући разговор између та два лика (предвиђање);
Преуредите причу коју сте прочитали у песму.Одрецитујте је или одпевајте осталим ученицима;
Одаберите једно место које се помиње у делу. Осмислите легенду везану за то место;
Која је разлика у начину живљења главног лика из дела и вашег начина живљења. Објасните.
Упоредите два дела, различитих аутора који се односе на исти садржај (сличности и разлике);
Направите одељењски пано са садржајем књиге коју сте прочитали;
Осмислите неки догађај повезан са садржајем књиге коју сте прочитали и позовите другове да вам се придруже;
Нема коментара:
Постави коментар