Презентација која је коришћена налази се на линку:
https://www.slideshare.net/biljanavulovic7/ss-76617763
Р
А Д И О Н И Ц А
Р
Е З И М Е
|
|||||||||
НАЗИВ
РАДА
|
Тема: Коњи
Радионица
„Коњ нам је увек служио, али нам
никад није постао слуга!”
|
||||||||
КАТЕГОРИЈА
|
Ваннаставне
активности – пројекти у оквиру локалне заједнице
|
||||||||
АУТОР/АУТОРИ ПРИМЕРА ДОБРЕ ПРАКСЕ
(Име и презиме;
Школа; Место)
|
Биљана Вуловић- Основна школа „Свети Сава“,
издвојено одељење у Барама
Зорица Јовановић- Основна школа „Вук Караџић“,
издвојено одељење у Бумбаревом Брду
Ивана Ђурђевић- Основна школа „Вук Караџић“,
издвојено одељење у Бумбаревом Брду
|
||||||||
ОПШТИ ЦИЉ
|
Главни циљ је иницирање сеоског образовног туризма,
да се просторни, природни, културни и људски ресурси
сеоских школа и околних сеоских средина мобилишу у циљу пружања специфичних
образовних услуга.
|
||||||||
ЦИЉ
|
Развијање радозналости, интересовања и способности
за активно упознавање природног и
друштвеног окружења, стицање функционалног знања, успостављање контаката.
|
||||||||
ЗАДАЦИ
|
Ø Проширити знања о коњима(
њиховом изгледу, њиховим стаништима, сличностима и разликама међу коњима,
врстама коња, начину исхране,
оглашавању,користима од њих, опреми за коње и јахаче, употреби коња некада,
заштити).
Ø Оспособљавање ученика за коришћење различитих извора
информација:слике, књиге, информације од особа из непосредног окружења (радника
сеоског домаћинства );
Ø Самостално исказивање својих идеја, знања и искуства и размењивање са
другима;
|
||||||||
КОРЕЛАЦИЈА
СА САДРЖАЈИМА НАСТАВНИХ ПРЕДМЕТА
|
Радионица је у корелацији са садржајима
наставних предмета: српски језик, народна традиција, свет око нас, природа
и друштво.
|
||||||||
ВРЕМЕНСКА
АРТИКУЛАЦИЈА РАДИОНИЦЕ
|
Радионица се реализује из три дела, односно три
дана:
1.У матичним школама -проширивање знања о коњима
кроз асоцијацију, технику грозд, табелу ЗЖН и презентацију;
2.Посета сеоском домаћинству које узгаја коње
липицанере;
3. У матичним школама- резимирамо научено
довршавајући табелу ЗЖН и грозд, евалуација;
|
||||||||
ДОПРИНОС
ВАШЕГ РАДА УНАПРЕЂИВАЊУ ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНОГ РАДА
|
Сеоски образовни туризам има за циљ мобилисање
специфичних природних, материјалних и људских ресурса у сеоским срединама. То
укључује мобилисање капацитета сеоских породица (сеоских домаћинстава),
јачање положаја малих сеоских школа кроз примену концепције проширене
делатности школа (школа као мултифункционални центар у локалној заједници),
инвестирање у богатију и разноврснију понуду сеоског туризма, као и развој различитих модела активног
учења у ваншколском контексту.
Ово би могло довести
до поправљања положаја сеоске деце и омладине и квалитета њиховог образовања
али и подизања академских, образовних и животних компетенција све деце и
омладине преко
подизања квалитета различитих видова ваншколског учења (деца о животу на
селу уче кроз свакодневне активности: хране животиње, праве млечне производе,
прате процес добијања хлеба, посматрају пчеле, цеде
мед , знања о природи примењују у обрађивању баште,
узгајању воћа и поврћа, знања из математике и користе у прављењу кућица
за неке животиње, ликовну културу
развијају учећи вез, хеклање, плетење, ткање или правећи предмете од
керамике, а музичку изучавајући традиционалне инструменте и песме).
Закон о основном образовању обавезује школе да
ученицима понуде ваншколске активности (настава у природи, рекреативна
настава, екскурзије) током њиховог обавезног школовања.
Ваншколске активности су део обавезног годишњег
плана рада свих школа и један од индикатора квалитета у образовању. С друге
стране, деца их похађају добровољно уз допуштење и финансирање од стране
родитеља. Ова специфична позиција ваншколских активности (да су и обавезне и
добровољне) омогућује да се уложе посебни напори да се повећа број деце која
учествују у ваншколским активностима и да се ангажују разноврсни потенцијали
у Србији који могу да обезбеде и јефтин (приступачан) и образовно ефикасан и
одрживи сеоски образовни туризам.
Радионица
ће се реализовати ЕРР структуром.
Е-
евокација
У овој фази врши се неколико важних
когнитивних активности-
учесници се активно присећају свега што знају о некој
теми.
Р -
разумевање значења
Фаза разумевања значења је фаза у којој
учесник долази у контакт са новим информацијама или идејама. Тај контакт може
да се оствари током читања текста, гледања филма, експериментисања или
слушања нечијег говора.
Р
-рефлексија
У овој фази учесници утврђују ново знање и
активно реструктуирају своје схеме да би уклопили нове појмове. У фази рефлексије учесници усвајају нова
знања и у њој долази до трајног учења.
|
||||||||
РЕЗУЛТАТ
(напредак) који је постигнут
|
|||||||||
ГЛАВНИ КОРАЦИ
|
1.Проширивање знања о коњима кроз асоцијацију,
технику грозд, табелу ЗЖН и презентацију;
2.Посета сеоском домаћинству које узгаја коње
липицанере
3.Резимирамо научено довршавајући табелу ЗЖН и грозд
4.Евалуација
|
||||||||
ОБЛИЦИ РАДА:
|
Фронтали, индивидуални
|
||||||||
МЕТОДЕ
РАДА:
|
Демонстативна, разговор
|
||||||||
СРЕДСТВА
И ПОМАГАЛА:
|
Лаптоп, пројектор, непосредна околина...
|
||||||||
АКТИВНОСТИ
УЧЕНИКА
|
Размишљају, посматрају
|
||||||||
АКТИВНОСТИ
УЧИТЕЉА
|
Даје упутства, усмерава,поставља питања,
демонстрира….
|
||||||||
АКТИВНОСТИ
ОСТАЛИХ УЧЕСНИКА
|
Демонстрирају, одговарају на питања деце
|
||||||||
ПРИЛОЗИ
|
Презентација о коњима, евалуациони лист.
|
||||||||
НАПОМЕНА
|
|||||||||
ОПИС САДРЖАЈА ПО
КОРАЦИМА
|
|||||||||
У радионици учествују ученици од
првог до четвртог разреда две школе (Основна школа „Свети Сава“, издвојено
одељење у Барама, Основна школа „Вук Караџић“, издвојено одељење у Бумбаревом
Брду) и реализује се из три дела.
Први
део реализује се у матичним школама и подразумева проширивање знања о коњима.
1.активност – поздрављање деце (2 минута) - ( Простор у коме
се остварује радионица је уређен на следећи начин: столице за учеснике
поређане су у круг, како бисмо једни друге током разговора гледали у
очи.Реализатори радионице такође седе у кругу. Флип –чарт табла је део круга.
Лаптоп и пројектор су припремљени и стављени тако да сви учесници могу видети
снимке кад то буде потребно.)
2.активност – подсећамо се правила радионичарског рада
(2 минута) - Разговором се подсећамо правила за данашњу радионицу . Правила су
записана и окачена на видно место за све. Она нам требају јер регулишу начин
рада , као и међусобне односе. Правила треба да буду јасна, једноставна за
примену, конкретна и позитивно одређена. Важе и за учеснике и за реализаторе.
3. активност - асоцијација (5 минута) – урађена је у ПП .Учесници решавају колоне
и тако долазе до решења – КОЊ.
https://www.slideshare.net/biljanavulovic7/ss-76617763
4. активност- истицање циља радионице (1 минут) – КОЊИ –обнављање и
проширивање знања о овим племенитим животињама.
5. активност-техника Грозд на реч КОЊ (5 минута) - Техника
Грозд подстиче размишљање пре дубље обраде теме, а може да послужи као начин
понављања обрађене теме и као начин стварања нових веза или графичког приказа
нових сазнања.
6. активност -табела ЗЖН (Знао
сам, желим да сазнам, научио сам) – 10 минута
На хамеру је нацртана табела. Током
разговора кроз технику Грозд, у прву колону уписујемо све
што знају о коњима. Написано треба да буде показатељ тренутног знања на тему радионице.
Након тога,
разговарамо шта би желели да знају о коњима и уписујемо у другу колону, како
бисмо им током радионице то и омогућили .
Трећу колону попуњавамо на крају
првог дела радионице.
7. активност- презентација о коњима (подела на
врсте коња, подела по боји, користи од коња, опрема за јахача и коња,
исхрана, нега, смештај...занимљивости).
8. активност – допуњавамо ЗЖН табелу (5 минута) – радимо
трећу колону табеле, ученици саопштавају шта су ново научили, записујемо и
проверавамо помоћу друге колоне да ли су сазнали све што су
желели,заокружујемо оно што нису сазнали и саопштавамо да ћемо то сазнати у
сеоском домаћинству које се бави узгојем коња..
9.активност – ревидирамо
Грозд- (3 минута)–
допуњавамо га новим појмовима
10. активност – договорамо се
око посете сеоском домаћинаству(5 минута) - (разлози посете,
понашање...)
ДРУГИ ДЕО
ТРЕЋИ ДЕО
14.Довршимо ЗЖН
табелу (5 минута) – након посете још једном се враћамо трећој
колони табеле, ученици саопштавају шта су ново научили, записујемо и
проверавамо помоћу друге колоне да ли су сазнали све што су желели.
15.Довршимо Грозд (3
минута)– допуњавамо га новим појмовима.
16.Евалуација (5
минута) – и евалуацијом завршавамо радионицу о овим
племенитим животињама.
Данас сам научио….
Пренећу другоме…..
Следећа радионица желим да буде о ....
ХВАЛА ПОРОДИЦИ НИКОЛИЋ ИЗ БАЛОСАВА И ROYAL WHITE HORSES !!!!
|
Нема коментара:
Постави коментар