субота, 3. јун 2017.

Радионица „Коњ нам је увек служио, али нам никад није постао слуга!”,Злата Вељовић, Биљана Вуловић, Зорица Јовановић, Ивана Пантовић


Презентација која је коришћена налази се на линку:

https://www.slideshare.net/biljanavulovic7/ss-76617763






Р А Д И О Н И Ц А
Р Е З И М Е
НАЗИВ РАДА


Тема: Коњи
Радионица
 „Коњ нам је увек служио, али нам никад није постао слуга!”

КАТЕГОРИЈА
Ваннаставне активностипројекти у оквиру локалне заједнице



АУТОР/АУТОРИ ПРИМЕРА ДОБРЕ ПРАКСЕ
 (Име и презиме; Школа; Место)
Биљана Вуловић- Основна школа „Свети Сава“, издвојено одељење у Барама
Зорица Јовановић- Основна школа „Вук Караџић“, издвојено одељење у Бумбаревом Брду
Ивана Ђурђевић- Основна школа „Вук Караџић“, издвојено одељење у Бумбаревом Брду

ОПШТИ ЦИЉ
Главни циљ је иницирање сеоског образовног туризма,
да се просторни, природни, културни и људски ресурси сеоских школа и околних сеоских средина мобилишу у циљу пружања специфичних образовних услуга.



 ЦИЉ
Развијање радозналости, интересовања и способности за активно упознавање   природног и друштвеног окружења, стицање функционалног знања, успостављање контаката.



ЗАДАЦИ
Ø  Проширити знања о коњима( њиховом изгледу, њиховим стаништима, сличностима и разликама међу коњима, врстама коња,  начину исхране, оглашавању,користима од њих, опреми за коње и јахаче, употреби коња некада, заштити).
Ø  Оспособљавање ученика за коришћење различитих извора информација:слике, књиге, информације од особа из непосредног окружења (радника сеоског домаћинства );
Ø  Самостално исказивање својих идеја, знања и искуства и размењивање са другима;


КОРЕЛАЦИЈА СА САДРЖАЈИМА НАСТАВНИХ ПРЕДМЕТА
Радионица је у корелацији са садржајима наставних предмета: српски језик, народна традиција, свет око нас, природа и друштво.

ВРЕМЕНСКА АРТИКУЛАЦИЈА РАДИОНИЦЕ
Радионица се реализује из три дела, односно три дана:
1.У матичним школама -проширивање знања о коњима кроз асоцијацију, технику грозд, табелу ЗЖН и презентацију;
2.Посета сеоском домаћинству које узгаја коње липицанере;
3. У матичним школама- резимирамо научено довршавајући табелу ЗЖН и грозд, евалуација;


ДОПРИНОС ВАШЕГ РАДА УНАПРЕЂИВАЊУ ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНОГ РАДА
Сеоски образовни туризам има за циљ мобилисање специфичних природних, материјалних и људских ресурса у сеоским срединама. То укључује мобилисање капацитета сеоских породица (сеоских домаћинстава), јачање положаја малих сеоских школа кроз примену концепције проширене делатности школа (школа као мултифункционални центар у локалној заједници), инвестирање у богатију и разноврснију понуду сеоског туризма, као и развој различитих модела активног учења у ваншколском контексту.
Ово би могло довести до поправљања положаја сеоске деце и омладине и квалитета њиховог образовања али и подизања академских, образовних и животних компетенција све деце и омладине преко подизања квалитета различитих видова ваншколског учења (деца о животу на селу уче кроз свакодневне активности: хране животиње, праве млечне производе,
прате процес добијања хлеба, посматрају пчеле, цеде мед , знања о природи примењују у обрађивању баште, узгајању воћа и поврћа, знања из математике и користе у прављењу кућица за  неке животиње, ликовну културу развијају учећи вез, хеклање, плетење, ткање или правећи предмете од керамике, а музичку изучавајући традиционалне инструменте и песме).
Закон о основном образовању обавезује школе да ученицима понуде ваншколске активности (настава у природи, рекреативна настава, екскурзије) током њиховог обавезног школовања.
Ваншколске активности су део обавезног годишњег плана рада свих школа и један од индикатора квалитета у образовању. С друге стране, деца их похађају добровољно уз допуштење и финансирање од стране родитеља. Ова специфична позиција ваншколских активности (да су и обавезне и добровољне) омогућује да се уложе посебни напори да се повећа број деце која учествују у ваншколским активностима и да се ангажују разноврсни потенцијали у Србији који могу да обезбеде и јефтин (приступачан) и образовно ефикасан и одрживи сеоски образовни туризам.
Радионица ће се реализовати ЕРР структуром.
Е- евокација
У овој фази врши се неколико важних когнитивних активности- учесници се активно присећају свега што знају о некој теми.
Р - разумевање значења
Фаза разумевања значења је фаза у којој учесник долази у контакт са новим информацијама или идејама. Тај контакт може да се оствари током читања текста, гледања филма, експериментисања или слушања нечијег говора.
Р -рефлексија
У овој фази учесници утврђују ново знање и активно реструктуирају своје схеме да би уклопили нове појмове.  У фази рефлексије учесници усвајају нова знања и у њој долази до трајног учења.



РЕЗУЛТАТ (напредак) који је постигнут



ГЛАВНИ КОРАЦИ
1.Проширивање знања о коњима кроз асоцијацију, технику грозд, табелу ЗЖН и презентацију;
2.Посета сеоском домаћинству које узгаја коње липицанере
3.Резимирамо научено довршавајући табелу ЗЖН и грозд
4.Евалуација

ОБЛИЦИ   РАДА:
Фронтали, индивидуални

МЕТОДЕ РАДА:
Демонстативна, разговор

СРЕДСТВА И ПОМАГАЛА:
Лаптоп, пројектор, непосредна околина...

АКТИВНОСТИ УЧЕНИКА
Размишљају, посматрају

АКТИВНОСТИ УЧИТЕЉА
Даје упутства, усмерава,поставља питања, демонстрира….

АКТИВНОСТИ ОСТАЛИХ УЧЕСНИКА
Демонстрирају, одговарају на питања деце

ПРИЛОЗИ
Презентација о коњима, евалуациони лист.

НАПОМЕНА


ОПИС САДРЖАЈА ПО КОРАЦИМА





У радионици учествују ученици од првог до четвртог разреда две школе (Основна школа „Свети Сава“, издвојено одељење у Барама, Основна школа „Вук Караџић“, издвојено одељење у Бумбаревом Брду) и реализује се из три дела.

ПРВИ ДЕО





Први део реализује се у матичним школама и подразумева проширивање знања о коњима.

1.активност – поздрављање деце (2 минута) - ( Простор у коме се остварује радионица је уређен на следећи начин: столице за учеснике поређане су у круг, како бисмо једни друге током разговора гледали у очи.Реализатори радионице такође седе у кругу. Флип –чарт табла је део круга. Лаптоп и пројектор су припремљени и стављени тако да сви учесници могу видети снимке кад то буде потребно.)





2.активност – подсећамо се правила радионичарског рада (2 минута) - Разговором се подсећамо правила за данашњу радионицу . Правила су записана и окачена на видно место за све. Она нам требају јер регулишу начин рада , као и међусобне односе. Правила треба да буду јасна, једноставна за примену, конкретна и позитивно одређена. Важе и за учеснике и за реализаторе.




3. активност - асоцијација (5 минута) – урађена је у ПП .Учесници решавају колоне и тако долазе до решења – КОЊ.

https://www.slideshare.net/biljanavulovic7/ss-76617763

4. активност- истицање циља радионице (1 минут) – КОЊИ –обнављање и проширивање знања о овим племенитим животињама.

5. активност-техника Грозд на реч КОЊ (5 минута) - Техника Грозд подстиче размишљање пре дубље обраде теме, а може да послужи као начин понављања обрађене теме и као начин стварања нових веза или графичког приказа нових сазнања.




6. активност абела ЗЖН (Знао сам, желим да сазнам, научио сам) – 10 минута
На хамеру је нацртана табела. Током разговора кроз технику Грозд, у прву колону уписујемо све што знају о коњима. Написано треба да буде показатељ тренутног знања на тему радионице. Након тога, разговарамо шта би желели да знају о коњима и уписујемо у другу колону, како бисмо им током радионице то и омогућили .
Трећу колону попуњавамо на крају првог дела радионице.

О коњима знам…
О коњима желим да знам…..
О коњима сам данас научио…










7. активност- презентација о коњима (подела на врсте коња, подела по боји, користи од коња, опрема за јахача и коња, исхрана, нега, смештај...занимљивости).

8. активност – допуњавамо ЗЖН табелу (5 минута) – радимо трећу колону табеле, ученици саопштавају шта су ново научили, записујемо и проверавамо помоћу друге колоне да ли су сазнали све што су желели,заокружујемо оно што нису сазнали и саопштавамо да ћемо то сазнати у сеоском домаћинству које се бави узгојем коња..

9.активност – ревидирамо Грозд- (3 минута)– допуњавамо га новим појмовима

10. активност – договорамо се око посете сеоском домаћинаству(5 минута) - (разлози посете, понашање...)

ДРУГИ ДЕО

Организована посета сеоском домаћинству у Гружи.





  Сусрет са коњима






  Упознавање са условима у којима живе коњи









  Разговор са људима који се о њима брину – исхрана и нега







  Демонстрирање опремања коња за јахање и облачења и коришћења јахачке опреме
















  Посматрање јахања коња – кас и галоп












  Презање коња у чезе и кочије, вожња деце






















ТРЕЋИ ДЕО


14.Довршимо ЗЖН табелу (5 минута) – након посете још једном се враћамо трећој колони табеле, ученици саопштавају шта су ново научили, записујемо и проверавамо помоћу друге колоне да ли су сазнали све што су желели.

15.Довршимо Грозд (3 минута)– допуњавамо га новим појмовима.

16.Евалуација (5 минута) – и евалуацијом завршавамо радионицу о овим племенитим животињама.


Данас сам научио….
Пренећу другоме…..
Следећа радионица желим да буде о ....



ХВАЛА ПОРОДИЦИ НИКОЛИЋ ИЗ БАЛОСАВА И ROYAL WHITE HORSES !!!!





Нема коментара:

Постави коментар