Линк који води ка презентацији пројекта:
Линкови који воде ка припремама за активности:
Биља и Злата https://www.slideshare.net/secret/5vLBmu2z9LLZgR
Драмски текст Луције Тасић https://www.slideshare.net/biljanavulovic7/ss-81068397
Филмић - Свемир планета знања https://www.youtube.com/watch?v=W2s2XourV5c
Снежа Доње Комарице- припрема https://www.slideshare.net/secret/4a9mYrvjo1znIg
Снежина презентација пројекта
Снежин извештај
Зорица Кнић - припрема
Гоца Кнић - припрема https://www.slideshare.net/secret/Dk5mffqQNpenD
НАЗИВ
ТЕМЕ
|
СУСРЕТ СВЕТОВА
|
ТИМ
|
1.Снежана Вељковић, Основна школа“19.октобар“, Маршић, издвојено одељење Доње Комарице, иницијатор и координатор
2.Невена Шимшић, руководилац
пројекта, Основна школа“ Драгиша Луковић – Шпанац“, Крагујевац
3.Јованка
Игњатовић, Основна школа“21.октобар“,Крагујевац
4.Биљана
Вуловић, Основна школа“Свети Сава“, Баре
5. Ивана
Ђурђевић, Основна школа“Вук Караџић“, Кнић
6.Зорица Јовановић, Основна школа“Вук Караџић“, Кнић
7.Гордана Сретеновић,Основна школа“Вук Караџић“, Кнић
8.Злата Вељовић, Основна школа“Свети Сава“ , Гривац
9.Марија Ђорђевић,
Предшколска установа „Цветић“, Баре
|
ОСНОВНИ ПОДАЦИ О
ПРОЈЕКТУ
|
“World Space Week”
Уједињене нације
World
Space Week Asocijacija (WSWA)
је основана 1981. године и
једна је од
најстаријих светских образовних
организација о Свемиру. Данас је
она поносни партнер
УН у организацији “World Space Week” на глобалном
нивоу. WSWA окупља и
подржава светску мрежу
Националних координатора и
организатора догађаја везаних
за недељу свемира. WSWA je невладина,
непрофитна, међународна
организација смештена у САД.
Генерална
Скупштина УН је
прогласила 1999. године одржавање “World Space Week” у периоду од 04.-10. октобра сваке године. Спровођење “World Space Week”
је под вођством УН Комитета
за мирољубиво коришћење
свемира (COPUOS) и УН Канцеларије за
послове свемира (OOSA)
смештених у Бечу, Аустрија.
Сваке године се
региструју активности за ту годину. Бројеви догађаја, који су евидентирани,
настављају се од оснивања. Сваке
године се прати број активности, али постоји праћење свих одржаних активности
у Свету појединачно по државама. Свака евидентирана активност се мапира на
карти Света и доступна је свима.
Национални
координатор има преглед свих активности које се одржавају у својој земљи и
шаље збирни извештај за ту годину.
Национални
координатори
Глобална мрежа
организација и појединаца
координира овај годишњи
догађај на националном
и локалном нивоу. Координатори позивају
организације на својем
подручју да организирају догађања (предавања, радионице и
слично), објављују у медијима
информације о догађањима
везаним за “World Space Week” и извештавају их о резултатима
активности.
Национални
координатори проводе активности
током целе године, а
у недељи од
4. до 10. октобра је врхунац
догађања у тој
години.Национални
координатор за Републику
Србију је Зоран
Томић, АУ "Еурека" из
Крушевца. Активности се пријављују директно на wеб портал “World Space Week” и том приликом се добија ID број под којим
је евидентиран догађај. Извештај о реализованој активности се шаље
националном координатору на енглеском језику, али и директно World Space Week
Asocijaciji.
Финансирање
пројекта
Овај пројекат се финансира на глобалном нивоу донацијама. Свака
појединачно пријављена активност је без финансија са глобалног нивоа.
Покретач и реализатор активности има слободу да сам планира и реализује своју
планирану активност.
Све
активности које су реализоване под наведеним ID су реализоване и
примерене узрастима и условима
потребним за реализацију. Детаљне информације о активностима у Србији можете
погледати на блогу “Svetska nedelja Svemira u Srbiji” http://wsw-serbia.blogspot.com/ , као и у
групи на Facebooku -“Svetska nedelja Svemira u
Srbiji”.
|
ОПШТИ ЦИЉ
|
Промовисање пројекта “World Space Week” и
астрономије.
|
СПЕЦИФИЧНИ
ЦИЉ
|
Ученици се кроз истраживачки рад и вођењем кроз процес пројектне наставе упознају са свемиром,
најмање истраженим простором, астрономијом,кроз различите видове дечијег
старалаштва.
|
ЗАДАЦИ
ЗАДАЦИ
|
Упознавање ученикa са
фазама у изради пројекта;
Формирање елементарних научних појмова из природних и
друштвених наука;
Буђење истраживачког духа и подстицање развоја стваралачког мишљења;
Подстицање веће аутономије у раду;
Подстицање дечијих интересовања, питања, идеја и
одговора у вези са појавама, процесима и ситуацијама у окружењу у складу са
њиховим когнитивно-развојним способностима;
Подстицање ученика на самостално проналажење и
систематизовање информација из различитих извора, одабир квалитетних
информација;
Упућивање и усмеравање ученика на опажање боја и
њихових особености у природи, уметничким делима, сопственим ликовним радовима
и радовима других;
Развијање сарадње у оквиру одељења, између школа,са предшколском
установом, родитељима, школом из
далеке Русије, Научним клубом,...
Усмеравање на развој вештина
писања, медијске и информационе писмености;
Развијање потребе за додатном литературом-
књигом, способности да се њоме самостално служе као извором сазнања;
Навикавање на самостално
коришћење библиотеке (одељењске, школске, месне);
Развој креативности и самопоуздања кроз
сценско извођење;
Упознавање са развојем
науке, као и примена знања у реалном свету;
Развијање интересовања за
астрономију и сродним нучним дисциплинама;
Подстицање комуникације и развијање способности управљања сопственим
процесом учења;
Схватање важности тимског рада и развијања колективног духа;
|
СПЕЦИФИЧНОСТИ
ПРОЈЕКТА
|
Ученици у руралним областима немају могућности да се окупљају, а самим
тим ни да размењују информације и мишљења. Презентовање радова, примена стечених знања у
новим ситуацијама добија на значају када су присутни ученици и из других
школа, предшколских установа. Због тога је веома важна сарадња са школама из
региона и иностранства. Ученици из сеоских школа имаће прилику да посете
градске школе и научне установе.
Посебан куриозитет овог пројекта је тај што окупља пет школа из округа
и једну школу из Русије, као и то да се реализацији пројекта могу придружити
и ученици старијих узраста и деца предшколског узраста, вртића. У планирање и реализацију пројекта биће
укључено више школа, предшколска установа, локална самоуправа, ПМФ, Научни
клуб, родитељи...
|
КОРЕЛАЦИЈА
СА САДРЖАЈИМА НАСТАВНИХ ПРЕДМЕТА
|
Српски језик, физичко васпитање, музичка култура,
ликовна култура, природа и друштво, свет око нас, математика, географија,
физика,....
|
ГЛАВНИ КОРАЦИ
|
Иницијатива за покретање пројекта и
дефинисање тема
Планирање пројекта
Спровођење пројекта
Презентација пројекта
Евалуација
|
ОБЛИЦИ РАДА:
|
Фронтални, групни, индивидуални и рад у пару...
|
МЕТОДЕ
РАДА:
|
Истраживачка метода, демонстративна метода, метода
разговора, метода писаних радова, метода практичних радова, метода усменог излагања....
|
СРЕДСТВА
И ПОМАГАЛА:
|
Лаптоп, пројектор, видео- снимци,
телескоп,презентације,енциклопедије, картон, пак папир, хамер, колаж папир,
лепак, маказе, фотографије, танке жице, балони, старе новине....
|
АКТИВНОСТИ
УЧЕНИКА
|
Упознавање ученика са пројектом
Гледање филмића, решавање асоцијација
Анкетирање „Шта знамо о Свемиру?“
Истраживање ученика
Анализа ученичких (разговор) истраживања
„Желим да сазнам“
Присуство предавању и посета Опсерваторији,
посматрање кроз телескоп....
Опремање амбијента и прикупљање потребног
материјала за активности које следе
Учешће у литерарном и ликовном конкурсу
Посета градској школи и дружење путем скајпа
са вршњацима из Русије
Учешће у активностима у својој школи
Прављење позивница за руководство школе, ПП
службу, колеге, мештане, родитеље
„Научио сам“
Присуство затварању пројекта
Евалуација
|
АКТИВНОСТИ
УЧИТЕЉА
|
Формирање тима;
Договор о активностима;
Обавештавање медија;
Упознавање директора школа и Наставничког
већа са пројектом;
Позивање заинтересованих да се прикључе;
Уговарање посете ПМФ – у, Опсерваторији,
Научном клубу.....
Упознавање родитеља са активностима;
Прикупљање сагласности за превоз и
објављивање фотографија и видео записа;
Формулисање питања за анкету;
Анкетирање ученика;
Вођење ученика кроз фазе пројектне наставе,
праћење и усмеравање;
Прављење плаката за школе;
Давање инструкција за самостално истраживање;
Заједничка анализа података;
Припремање материјала за радионице;
Мотивисање ученика за јавно представљање;
Припрема мини приредбе за ученике;
Прављење позивница са ученицима;
Усмеравање у радионичарском делу;
Организација завршне активности;
Дискусија након завршне активности;
|
АКТИВНОСТИ
ОСТАЛИХ УЧЕСНИКА
|
Разговор са ученицима;
Помоћ при прикупљању материјала кроз пружање
потребних информација;
Учествовање у радионичарском делу;
Превоз ученика
Евалуација
|
ПРИЛОЗИ
|
Презентације, видео- снимци, радови ученика....
|
НАПОМЕНА
|
|
ОПИС САДРЖАЈА ПО
КОРАЦИМА
|
|
Иницијатива
за покретање пројекта
Иницијатива за покретање пројекта потекла је од учитељице Снежане Вељковић,
која је већ неколико година учесник овог пројекта, а са циљем промовисања пројекта “World
Space Week”, астрономије, увођења
истраживачкг рада ученика , проширивање сарадње са родитељима, локалном
заједницом, другим школама и научним установама....
Почетак рада – отварање пројекта – састанак иницијатора и сарадника
Јул
1.Формирање Тима за рад на пројекту 18.07.2017.год. у Крагујевцу.
1.Снежана Вељковић, Основна школа“19.октобар“, Маршић, издвојено одељење Доње Комарице, иницијатор и координатор
2.Невена Шимшић, руководилац пројекта, Основна школа“ Драгиша Луковић – Шпанац“, Крагујевац
3.Јованка Игњатовић, Основна школа“21.октобар“,Крагујевац
4.Биљана Вуловић, Основна школа“Свети Сава“, Баре
5. Ивана Ђурђевић, Основна школа“Вук Караџић“, Кнић
6.Зорица Јовановић, Основна школа“Вук Караџић“, Кнић
7.Гордана Сретеновић,Основна школа“Вук Караџић“, Кнић
8.Злата Вељовић, Основна школа“Свети Сава“ , Гривац
9.Марија Ђорђевић, Предшколска установа „Цветић“, Баре
2.Заједнички
договор о активностима
Када смо
осмислиле кораке за реализацију пројектне наставе, а услед немогућности
честог виђања због удаљености терена, јасно смо поделиле задужења. Даља
сарадња је искључиво коришћењем
електронских мрежа и планираних организованих сусрета са ученицима..
Август
1.
Упознати директора и
Наставничко веће са пројектом са циљем позивања заинтересованих да се укључе,
као и добијања сагласности како би се
потписали протоколи о сарадњи школа и других установа које би узеле учешћа.
Септембар
1.
На првом родитељском састанку упознати родитеље са активностима и
прикупити сагласности (за превоз и пласирање фотографија).
2.
Од 04.09-09.09. недеља анкетирања ученика – одређена је основна
форма која ће бити водиља , али свако од наставника спроводи по својој
замисли.
Табела ЗЖН
·
Шта знам о Свемиру?
·
Шта желим да знам о Свемиру?
3. Посетити ПМФ (када се договори термин од 08.09.-12.09.) у сати
_______
·
Јавно отворити рад пројекта- Организовати предавање стручњака и
посматрање на телескопу.
4. Заједничка активност у свим школама и другим установама: Ликовни и
литерарни конкурс
·
Ученици раде ликовни и литерарни конкурс од 11.09.- 15.09.
Тема
конкурса је: „Пријатељи из Свемира“.
5. Заједничка активност 18.09.-22.09.
·
Посета школи “Драгиша Луковић Шпанац“ и
укључивање у планирану активност „Први
лет“ - разговор путем скајпа са
пријатељском школом из Русије;
·
Представити рад секција-новинарска, физика, луткарска представа.
6. Појединачне активности у свакој школи учеснику пројекта- свако организује активност по свом избору
25.09.-06.10.2017.год.
·
Сусрет светова – Основна школа „Свети Сава“, издвојена одељења Баре и
Гривац
·
Снежа и Јованка
·
Нена
·
Зорица и Гоца
Октобар
1.
10.10.2017. Завршна активност и
завршетак пројекта у Научном клубу
3.
Позвати све заинтересоване да
јавно пропрате активност нпр. ШУ,ЦСУ, директоре, организације, родитеље, грађанство
.....
4. Евалуација
·
Од 11.10.-14.10.2017. учесници пројекта дају свој коментар
Ученици:
Пренећу другоме…..
Следећа радионица желим да буде о ....
Ø
Мишљење о пројекту од: родитељаи
осталих учесника
Заједничко гледање видео
снимка или презентације, кроз
дискусију о постигнутим резултатима, стеченим знањима, утисцима, пропустима у
реализацији, важности примене оваквог начина рада у наставним и ван наставним
активностима.
Награде ученика
ПОХВАЛЕ за све
ученике учеснике пројекта!
Награда за наставнике учеснике:
Из
ПОХВАЛЕ за школе учеснике и Тим наставника и ПМФ као и Научног клуба
|
Нема коментара:
Постави коментар