среда, 14. новембар 2018.

ШУМАДИЈСКИ ПЛАНИНАРИ - Освајање Кременца



Збор планинара у Голочелу 12.11.2018. у 10:00 часова код Дачка и Анђе.
Младе планинаре сачекале су вруће крофне баба Миљојке.


Стара јастучница, маказе, маркери, веште руке Анђе и Јане , готов Барјак!




Део трофеја и сошка нашег водича.


 Урађена за 15 минута, али одлична!


Поносни барјактар Маре неуморно је носио до врха!





Анђин мотивациони говор и покрет!







Прво одредиште - хранилица за дивљач.


Искусни водич нам је показао трагове и остатке кукуруза, што значи, долазиле су животиње.


На појилишту смо видели трагове дивљих свиња, па смо им оставили и кукуруза.


А затим, храбро кроз шуму до врха.









У шуми смо видели стабла о која су срндаћи чешали рогове, јазбину коју је лисица започела, али је наишла на жилу дрвета и није могла даље. Тако водич каже :) .


И освојисмо врх Кременац, наш Барјак на 715 метара, више нисмо ПЛАНИНАРИ АМАТЕРИ, положили смо испит и постали ПРОФЕСИОНАЛЦИ. 





Ратко се највише радовао.


Награђени смо добрим погледом,погледом на Крагујевац, како рече Анђа, али и језером на врху, ловачком кућицом... Уживало се и одмарало.


Овде смо били у потрази за пухом, угроженом животињском врстом, али Анђа рече да је у хиберацији :).














Језеро је настало приликом минирања мајдана, погодили су жилу воде. Наш водич је као дете посматрао како се рупа пуни водом, јер је свакога дана долазио са радницима на мајдан. Играо се, као и сви ми тада. Данас је ту себи направи дивну кућицу. Засадио трешње, грожђе, порибио језеро.







Поглед на Крагујевац.


И полако силазимо, то фотограф није много забележио, више се котрљао :) .








Мало смо разгледали чеку и правили планове шта радити уколико се појаве дивље свиње.


Извор реке ЛЕПЕНИЦЕ.


Овде понире и појављује се после неких стотинак метара...


Запис стар око 330 година.


Кући нас је чекао топао и укусан ручак, а онда смо, вервали или не играли фудбал.



Драги родитељи, хвала на организацији планинарења !

ХВАЛА ПОРОДИЦИ РАКОВИЋ НА ГОСТОПРИМСТВУ!







уторак, 13. новембар 2018.

ČAROBNA INTERKULTURALNA MREŽA PRIJATELJSTVA - 2. sedmica projekta: Komadići sveta u našoj učionici



Željana Radojičić Lukić, učiteljica iz Srbije
Finalista Global Teacher Prize
Ambasador Varkey fondacije
Ambasador Foremost fondacije 





Opis projekta:
     Svet je veliki. Prostire se na 7 kontinenata. Neki od nas nikada ne otputuju u drugu državu, a kamolli na drugi kontinet. Pa ipak, sad postoji Internet i prilika da naučimo više jedni o drugima
i srušimo predrasude o drugim nacijama i narodima.
Multiperspektivni karakter interkulturalnog obrazovanja istaknut je u specifičnim ciljevima kroz „četiri stuba obrazovanja“ koje je identifikovala Međunarodna komisija za obrazovanje za 21.
vek:
· Učiti da znam
· Učiti da radim
· Učiti da živim zajedno sa drugima
· Učiti da budem razvijenija ličnost

Projekat ima za cilj da interkulturalno poveže decu, pripadnikе različitih naroda, širom sveta putem vršnjačkog učenja o drugim narodima, njihovim zemljama i kulturama. 
Cilj projekta je i ostvarivanje četvrtog cilja od 17 razvojnih ciljeva UN-a: Kvalitetno obrazovanje 



2. sedmica projekta: Komadići sveta u našoj učionici
 zadatak:  U dogovoru sa profesorom dogovorite se na koji način možete da se upoznate sa nacionalnom muzikom odabrane države. Odaberite da li će to biti putem kviza,video klipa, sviranja te muzike na instrumentu ili plesa uz tu muziku. Možete snimiti i video klip.

Link koji vodi ka video klipu:
Gde je prsten, dečja igra uz pesmu, Grčka


Par - nepar, igra pasuljem, Grčka



ČAROBNA INTERKULTURALNA MREŽA PRIJATELJSTVA - 3. sedmica projekta: Knjiga čarobnih reči









Željana Radojičić Lukić, učiteljica iz Srbije
Finalista Global Teacher Prize
Ambasador Varkey fondacije
Ambasador Foremost fondacije 




Opis projekta:
     Svet je veliki. Prostire se na 7 kontinenata. Neki od nas nikada ne otputuju u drugu državu, a kamolli na drugi kontinet. Pa ipak, sad postoji Internet i prilika da naučimo više jedni o drugima
i srušimo predrasude o drugim nacijama i narodima.
Multiperspektivni karakter interkulturalnog obrazovanja istaknut je u specifičnim ciljevima kroz „četiri stuba obrazovanja“ koje je identifikovala Međunarodna komisija za obrazovanje za 21.
vek:
· Učiti da znam
· Učiti da radim
· Učiti da živim zajedno sa drugima
· Učiti da budem razvijenija ličnost 



Projekat ima za cilj da interkulturalno poveže decu, pripadnikе različitih naroda, širom sveta putem vršnjačkog učenja o drugim narodima, njihovim zemljama i kulturama. 
Cilj projekta je i ostvarivanje četvrtog cilja od 17 razvojnih ciljeva UN-a: Kvalitetno obrazovanje 



3. sedmica projekta: Knjiga čarobnih reči 
 zadatak: Napravite “Knjigu čarobnih reči” (zdravo, doviđenja, hvala, molim, izvoli, izvini, volim te) u kombinaciji jezika država kojima ste se bavili u prethodnim zadacima i vašeg maternjeg jezika! Sami osmislite izgled i sadržaj te knjige! Knjiga može da sadrži samo reči na ta dva jezika, ali može da sadrži i 7 vaših priča o 7 čarobnih reči. Ona može biti i slikovnica 7 čarobnih reči , a može da bude i elektronska knjiga. Pustite mašti na volju! Ponesite je u školu, u ručno rađenom ili štampanom obliku, predajte učitelju koji će je koristiti pri postavljanju završne izložbe projekta. 

The 3 rd week of the project: A Book of Magical Words The 
1 st assignment: Create A Book of Magical Words (hello, goodbye, thank you, please, here you are, I’m sorry, I love you) in a combination of the language of the countries you previously researched and your native language! Decide on the appearance and contents of this book yourselves! The book can contain only words in the two languages, or it can contain stories about those seven magical words. It can be a picture book or an electronic book. Let your imagination run wild! Bring it to school, handwritten/hand drawn or printed, and give it to your teacher who will use it in setting up the final project exhibition. 











Zagrli, učo, svoje prvake, ne daj da se plaše i stide, nježno otključaj njihovu dušu, i u snu da te veselog vide !











PISMO UČITELJU

Zagrli, učo, svoje prvake, ne daj da se plaše i stide, nježno otključaj njihovu dušu, i u snu da te veselog vide ! Neka ti sunce na licu sija, sklanjaj sa čela munje i kiše, u duši prvaka nek' radost klija, da se u školi slobodno diše ! Zalivaj dobrotom dječiju dušu, igraj se s njima čak i žmurke, da im izraste znanje i sreća, kao poslije kiše pečurke ! Ne mjeri strogo dječija slova, nek' ti je đačka greška i draga, ispuni školu radošću do krova, strogost i ljutnja nek' idu dovraga ! Ponudi porciju igre i sporta, jer taj zanat svi dobro znaju, neka je škola slatka k'o torta a đaci sretni k'o u zagrljaju. Donesi djeci najljepši cvijet, stvaraj u školi veselu bajku, da knjigu zavoli dječiji svijet, kao što voli svoju majku.

Hajro Ikić