АКТИВНОСТИ ЗА РЕАГОВАЊЕ НА ПРОЧИТАНО (Разумевање прочитаног)
- Креирајте ликове из књижевног дела од пластелина или папира;
- Насликајте постер сцене из приче и опишите одабрану сцену;
- Моделујте скулптуру лика из приче у сапуну....
- Насликајте кључна места из приче;
- Направите стрип на основу приче;
- Опишите најзабавније делове приче, најузбудљивије делове или делове који су се вама највише допали;
- Осмислите пантомиму за део књиге или приче који вам се допао;
- Направите листу три најбоља дела књиге;
- Нацртајте серију слика које јасно указују на садржај књиге (приче);
- Припремите књигу за читачко позориште ( напишите сценарио за представу на основу књиге);
- Направите лутку свог омиљеног лика из дела и осмислите њен говор (да каже нешто о себи);
- Конструишите место које презентује причу (као макету);
- Користите ликове из књиге, или сцене, да би украсили неку кутију;
- Направите именик (по азбучном реду) где свако слово представља један лик из дела;
- Направите упитник / анкету о томе које су књиге омиљене међу ученицима у разреду, или чак школи и на крају истраживања објавите своје резултате и направите топ -листу омиљених књига;
- Направите евалуацију прочитаног дела кроз класификацију....допада ми се....не допада ми се....
- Направите постер за књигу, причу...
- Направите мапу места која се помињу у књизи, причи;
- Направите картоне за означавање места докле је књига прочитана и илуструјте их сценама из дела;
- На ролнама папира нацртајте сцене из књиге, приче и направите тако да се њиховим окретањем добије форма филма... слике које се покрећу...
- Да ли је ово књига која говори о садашњости, прошлости или будућности? Нацртајте нешто из књиге што говори како сте дошли до одговора на претхоидно питање 8појам времена);
- Напишите азбучним редом листу од нових речи које сте пронашли у књизи (причи);
- Пронађите делове приче који говоре како нешто звучи, како нешто изгледа, како нешто мирише (развој запажања детаља);
- Напишите 5 питања на која једино може одговорити онај ко је прочитао причу. Одговорите на постављена питања.
- Напишите и илуструјте 5 загонетки везаних за садржај приче коју сте прочитали. Ставите их на картон, а на полеђини напишите одговор. Дајте друговима да покушају одгонетнути.
- Ког дана у месецу је твој рођендан? Отвори ту страну у твојој књизи. Запиши прву реч на тој страни, као и на наредних 10 страна. покушај да од добијених речи саставиш нову причу;
- Шта се десило са најважнијим ликом из дела (одабери да ли ће то бити писмено или усмено);
- Како ти се допао крај књиге/приче? Напиши своја осећања тим поводом.
- Припремите читање приче наглас за млађе ученике;
- Сакупите слике из различитих часописа и илуструјте прочитано дело са њима;
- Напишите писмо издавачу у коме износите своје импресије о прочитаном књижевном делу;
- Напишите наново неку старију причу на модеран начин (у духу модерног живота);
- Напишите новински оглас за књигу;
- Направите укрштеницу која укључује речи из књиге коју сте прочитали;
- Направите кратку причу о аутору и илустратору књиге;
- Направите колекцију туристичких брошура и поштанских карти које илуструју неку путописну књигу, причу....
- Упоредите биографије два или више књижевника;
- Креирајте хумористички наслов у новинама који је базиран на ликовима из књиге, приче....
- Организујте квиз који се односи на радњу и ликове из дела;
- Организујте модну ревију ликова из дела;
- Упоредите два дела истог аутора (сличности и разлике);
- Упоредите два дела од два аутора (сличности и разлике);
- Упоредите два лика из неког књижевног дела (сличности и разлике);
- Упоредите илустрације у два књижевна дела (сличности и разлике) не само ликовно , већ и колико су усклађене са књижевним делом;
- Напишите нови крај за књижевно дело;
- Напишите новински чланак о неком делу;
- Направите план за дискусију о прочитаном делу , коју ћете организовати са друговима;
- Направите писмо препоруке за књигу коју сте прочитали;
- Напишите једно замишљено писмо између два лика из дела;
- Напишите још једно поглавље којим бисте ви допунили причу;
- Измаштајте дневник једног лика из књижевног дела;
- Напишите замишљену аутобиографију једног од ликова из књижевног дела;
- Направите интервју са другом из одељења који је такође одабрао да презентује исти лик из дела;
- Направите ТВ оглас за дело које сте прочитали;
- Групни рад - сазнати што више о књижевнику и презентовати његову биографију;
- Напишите наслов књижевног дела вертикално, а затим за свако почетно слово у реду осмислите стих или реченицу која карактерише један део прочитаног књижевног дела;
- напишите писмо главном лику у коме му објашњавате шта се могло десити да су у одређеној ситуацији поступили другачије него што јесу (предвиђање);
- Напишите 10 мистериозних речи, речи фантазије из дела;
- Одаберите лик из књижевног дела, али и лик из неког другог дела. Планирајте њихов састанак. Напишите могући разговор између та два лика (предвиђање);
- Преуредите причу коју сте прочитали у песму.Одрецитујте је или одпевајте осталим ученицима;
- Одаберите једно место које се помиње у делу. Осмислите легенду везану за то место;
- Која је разлика у начину живљења главног лика из дела и вашег начина живљења. Објасните.
- Упоредите два дела, различитих аутора који се односе на исти садржај (сличности и разлике);
- Направите одељењски пано са садржајем књиге коју сте прочитали;
- Осмислите неки догађај повезан са садржајем књиге коју сте прочитали и позовите другове да вам се придруже;
Нема коментара:
Постави коментар