недеља, 24. мај 2015.

АКТИВНОСТИ ЗА РЕАГОВАЊЕ НА ПРОЧИТАНО (Разумевање прочитаног)









  • Креирајте ликове из књижевног дела од пластелина или папира;

  • Насликајте постер сцене из приче и опишите одабрану сцену;

  • Моделујте скулптуру лика из приче у сапуну....

  • Насликајте кључна места из приче;

  • Направите стрип на основу приче;

  • Опишите најзабавније делове приче, најузбудљивије делове или делове који су се вама највише допали;

  • Осмислите пантомиму за део књиге или приче који вам се допао;

  • Направите листу три најбоља дела књиге;

  • Нацртајте серију слика које јасно указују на садржај књиге (приче);

  • Припремите књигу за читачко позориште ( напишите сценарио за представу на основу књиге);

  •   Направите лутку свог омиљеног лика из дела и осмислите њен говор (да каже нешто о себи);

  • Конструишите место које презентује причу (као макету);

  • Користите ликове из књиге, или сцене, да би украсили неку кутију;

  • Направите именик (по азбучном реду) где свако слово представља један лик из дела;

  • Направите упитник / анкету о томе које су књиге омиљене међу ученицима у разреду, или чак школи и на крају истраживања објавите своје резултате и направите топ -листу омиљених књига;

  • Направите евалуацију прочитаног дела кроз класификацију....допада ми се....не допада ми се....

  • Направите постер за књигу, причу...

  • Направите мапу места која се помињу у књизи, причи;

  • Направите картоне за означавање места докле је књига прочитана и илуструјте их сценама из дела;

  • На ролнама папира нацртајте сцене из књиге, приче и направите тако да се њиховим окретањем добије форма филма... слике које се покрећу...

  • Да ли је ово књига која говори о садашњости, прошлости или будућности? Нацртајте нешто из књиге што говори како сте дошли до одговора на претхоидно питање 8појам времена);

  • Напишите азбучним редом листу од нових речи које сте пронашли у књизи (причи);

  • Пронађите делове приче који говоре како нешто звучи, како нешто изгледа, како нешто мирише (развој запажања детаља);

  • Напишите 5 питања на која једино може одговорити онај ко је прочитао причу. Одговорите на постављена питања.

  • Напишите и илуструјте 5 загонетки везаних за садржај приче коју сте прочитали. Ставите их на картон, а на полеђини напишите одговор. Дајте друговима да покушају одгонетнути.

  • Ког дана у месецу је твој рођендан? Отвори ту страну у твојој књизи. Запиши прву реч на тој страни, као и на наредних 10 страна. покушај да од добијених речи саставиш нову причу;

  • Шта се десило са најважнијим ликом из дела (одабери да ли ће то бити писмено или усмено);

  • Како ти се допао крај књиге/приче? Напиши своја осећања тим поводом.

  • Припремите читање приче наглас за млађе ученике;

  • Сакупите слике из различитих часописа и илуструјте прочитано дело са њима;

  • Напишите писмо издавачу у коме износите своје импресије о прочитаном књижевном делу;

  • Напишите наново неку старију причу на модеран начин (у духу модерног живота);

  • Напишите новински оглас за књигу;

  • Направите укрштеницу која укључује речи из књиге коју сте прочитали;

  • Направите кратку причу о аутору и илустратору књиге;

  • Направите колекцију туристичких брошура и поштанских карти које илуструју неку путописну књигу, причу....

  • Упоредите биографије два или више књижевника;

  • Креирајте хумористички наслов у новинама који је базиран на ликовима из књиге, приче....

  • Организујте квиз који се односи на радњу и ликове из дела;

  • Организујте модну ревију ликова из дела;

  • Упоредите два дела истог аутора (сличности и разлике);

  • Упоредите два дела од два аутора  (сличности и разлике);

  • Упоредите два лика из неког књижевног дела  (сличности и разлике);

  • Упоредите илустрације у два књижевна дела  (сличности и разлике) не само ликовно , већ и колико су усклађене са књижевним делом;

  • Напишите нови крај за књижевно дело;

  • Напишите новински чланак о неком делу;

  • Направите план за дискусију о прочитаном делу , коју ћете организовати са друговима;

  • Направите писмо препоруке за књигу коју сте прочитали;

  • Напишите једно замишљено писмо између два лика из дела;

  • Напишите још једно поглавље којим бисте ви допунили причу;

  • Измаштајте дневник једног лика из књижевног дела;

  • Напишите замишљену аутобиографију једног од ликова из књижевног дела;

  • Направите интервју са другом из одељења који је такође одабрао да презентује исти лик из дела;

  • Направите ТВ оглас за дело које сте прочитали;

  • Групни рад - сазнати што више о књижевнику и презентовати његову биографију;

  • Напишите наслов књижевног дела вертикално, а затим за свако почетно слово у реду осмислите стих или реченицу која карактерише један део прочитаног књижевног дела;

  • напишите писмо главном лику у коме му објашњавате шта се могло десити да су у одређеној ситуацији поступили другачије него што јесу (предвиђање);

  • Напишите 10 мистериозних речи, речи фантазије из дела;

  • Одаберите лик из књижевног дела, али и лик из неког другог дела. Планирајте њихов састанак. Напишите могући разговор између та два лика (предвиђање);

  • Преуредите причу коју сте прочитали у песму.Одрецитујте је или одпевајте осталим ученицима;

  • Одаберите једно место које се помиње у делу. Осмислите легенду везану за то место;
  • Која је разлика у начину живљења главног лика из дела и вашег начина живљења. Објасните.

  • Упоредите два дела, различитих аутора који се односе на исти садржај (сличности и разлике);

  • Направите одељењски пано са садржајем књиге коју сте прочитали;

  • Осмислите неки догађај повезан са садржајем књиге коју сте прочитали и позовите другове да вам се придруже; 








Нема коментара:

Постави коментар