уторак, 11. фебруар 2020.

Основна школа " Свети Сава", Топоница - "СПРЕМНОСТ ЗА ИСКОРАК У ДРУГАЧИЈЕ"




АКТИВНОСТИ
  •      Усвајање извештаја са претходног састанка Тима за развојно планирање;
  •     Полазне информације кроз Анкету - Колико смо упознати са РПШ, ШП, ГП;
  •     Усклађеност РПШ, ШП,ГП;
  •     Праћење реализације Акционог плана РП по областима (анализа извештаја тимова и појединаца о спроведеним активностима);
  •     Указивање на активности које нису започете и давање предлога како их иницирати;
  •     Указивање на активности које се не спроводе доследно и давање сугестија;

ТИМ ЗА РАЗВОЈНО ПЛАНИРАЊЕ ШКОЛЕ
Биљана Вуловић, учитељ- координатор

Слађана Симовић, директор
Јелена Маринковић, педагог
Горан Марић, учитељ
Снежана Туфегџић, професор
Аница Петровић, професор математике
Јелена Перовић, професор математике











ХВАЛА НА САРАДЊИ, ДРАГЕ КОЛЕГЕ !

петак, 7. фебруар 2020.

Гружански учитељи - ШКОЛА КАКВУ ЖЕЛИМ - Основна школа "Браћа Вилотијевић", Краљево


  ВАННАСТАВНЕ АКТИВНОСТИ - ОГЛЕДАЛО ШКОЛЕ
Каталошки број: 417 
Област:Општа питања наставе 
Компетенција: К2



Реализатори: 
  • Биљана Вуловић, професорка разредне наставе, Основна школа „Свети Сава“ Топоница;
  • Весна Анђелковић, професорка техничког образовања, Oсновна школа „Драгиша Луковић Шпанац“ Крагујевац; 
  • Бојана Тубић, професорка српског језика и књижевности, Основна школа „Драгиша Луковић Шпанац“Крагујевац.
  • Невена Миловановић, дректорка Основне школе „Драгиша Луковић Шпанац“Крагујевац.
  • Општи циљеви: Унапређивање компетенција полазника у области ваннаставних активности, комуникације и сарадње са ученицима и родитељима.


 Специфични циљеви: 





  • едукација о разлозима већег укључивања ученика и наставника у ваннаставне активности; 
  • оснаживање полазника да препознају шири педагошки значај ваннаставних активности (ВНА), односно како да: уоче и искористе могућности и потенцијале ВНА;
  •  планирају, организују и реализују ВНА; 
  • прилагоде ВНА потребама деце и условима локалне средине;
  •  садржаје ВНА прилагоде интересовањима ученика и обезбеде да они желе да слободно време проведе у школи;
  •  код ученика развијају стваралачко и критичко мишљење, креативност и оргиналност, тимски рад и размену идеја; 
  • развијају истраживачки и предузетнички дух код ученика; 
  • планирају, организују и реализују радионице.
Циљне групе: 
  • наставник разредне наставе
  •  наставник предметне наставе – основна школа
  •  наставник изборних и факултативних предмета
  •  стручни сарадник у школи, сарадник (педагошки/андрагошки асистент и помоћни наставник) 
















уторак, 4. фебруар 2020.

ВЕЧЕ ЈАВНЕ ПРЕЗЕНТАЦИЈЕ РАДОВА ПРИСТИГЛИХ НА КОНКУРС „СТВАРАМО ЗАЈЕДНО“


Школска управа Крагујевац и Центар за образовање Крагујевац, у сарадњи са Првом крагујевачком гимназијом, организовали су вече јавне презентације радова пристиглих на конкурс „Стварамо заједно“, у Свечаној сали Прве крагујевачке гимназије, 15. јануара 2020. године.
На конкурс је пристигло 60 различитих радова, а жири, у саставу: др Владмир Перић (МШ „др Милоје Милојевић“), др Ненад Миладиновић (ОШ „Трећи крагујевачки батаљон“), др Биљана Бојовић (Институт за Биологију и екологију, ПМФ Крагујевац), Јасминка Воштанић (Прва техничка школа Крагујевац), Милена Којић (ПУ „Ђурђевдан“), мр Сузана Јевтовић (Прва крагујевачка гимназија), Биљана Вуловић (ОШ „Свети Сава“, Топоница) и мр Маријана Јовановић Чабрић (ШОСО „Вукашин Марковић“) одабрао је 27 радова за јавно презентовање. На првом јавном презентовању, организованом у Крагујевцу, представљено је 10 активности из 9 основних, средњих школа и предшколских установа.


недеља, 2. фебруар 2020.

Гружански учитељи - ПРЕИСПИТАЈ СЕБЕ - УНАПРЕДИ НАСТАВУ, Основна школа "Иво Лола Рибар"

11.1.2020. ВЕЛИКО ГРАДИШТЕ





"Дошао сам до застрашујућег закључка.Ја сам одлучујући чинилац у учионици. Мој лични приступ ствара одређену радну климу. Моје расположење датог дана ведри и облачи. Као наставнику дата ми је огромна моћ да учиним живот детета радосним. Могу постати справа за мучење или оруђе инспирације. Могу да понижавам или подстичем, да повређујем или исцељујем. У свим ситуацијама од моје реакције зависи да ли ће криза ескалирати или ће се смирити, да ли ће дете бити хуманизовано или дехуманизовано."

Хаим Гинат

Каталошки број: 549        
Област: Општа питања наставе                
 Компетенција: К2

Аутори:
·         Ненад Миладиновић, доктор филолошких наука
·          Биљана Вуловић, професор разредне наставе
·         Момчило Степановић, дипломирани учитељ – мастер

Реализатори:
·         Ненад Миладиновић
           Биљана Вуловић





Циљне групе:
·         наставник разредне наставе
·          наставник предметне наставе – основна школа
·          наставник предметне наставе – гимназија
·          наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа


·          наставник стручних предмета - средња стручна школа
 
ТЕМЕ
  • Хајде да промислимо о сопственом раду
  •  Рефлексивни практичар – појам - технике преиспитивања
  • Наставник истраживач
  • Инструменти за постављање циљева у учењу
  •  Евалуација







субота, 1. фебруар 2020.

Школа за 21. век - радионица за водитеље - Британска школа

24.1.2020. НИШ 






Гружански учитељи - ВАННАСТАВНЕ АКТИВНОСТИ - ОГЛЕДАЛО ШКОЛЕ, Основна школа "Ђорђе Крстић", Београд


25.1.2020. БЕОГРАД

Каталошки број: 417 
Област:Општа питања наставе 
Компетенција: К2

Реализатори: 
  • Биљана Вуловић, професорка разредне наставе, Основна школа „Свети Сава“ Топоница;
  • Весна Анђелковић, професорка техничког образовања, Oсновна школа „Драгиша Луковић Шпанац“ Крагујевац; 
  • Бојана Тубић, професорка енглеског језика, Основна школа „Драгиша Луковић Шпанац“Крагујевац.
  • Невена Миловановић, дректорка Основне школе „Драгиша Луковић Шпанац“Крагујевац.
  • Општи циљеви: Унапређивање компетенција полазника у области ваннаставних активности, комуникације и сарадње са ученицима и родитељима.
  • Специфични циљеви: 
    • едукација о разлозима већег укључивања ученика и наставника у ваннаставне активности; 
    • оснаживање полазника да препознају шири педагошки значај ваннаставних активности (ВНА), односно како да: уоче и искористе могућности и потенцијале ВНА;
    •  планирају, организују и реализују ВНА; 
    • прилагоде ВНА потребама деце и условима локалне средине;
    •  садржаје ВНА прилагоде интересовањима ученика и обезбеде да они желе да слободно време проведе у школи;
    •  код ученика развијају стваралачко и критичко мишљење, креативност и оргиналност, тимски рад и размену идеја; 
    • развијају истраживачки и предузетнички дух код ученика; 
    • планирају, организују и реализују радионице.
    Циљне групе: 
    • наставник разредне наставе
    •  наставник предметне наставе – основна школа
    •  наставник изборних и факултативних предмета
    •  стручни сарадник у школи, сарадник (педагошки/андрагошки асистент и помоћни наставник)