понедељак, 13. април 2015.

СРЕДИНА ЗА УЧЕЊE - Корак по корак - квалитетном образовном праксом ка друштву знања






 Окружење за учење у великој мери утиче на когнитивни, социјални, емоционални и физички развој деце. Креирајући физички и психолошки сигурно и подстицајно окружење у коме деци нуди различите развојно-примерене материјале, задатке и ситуације, васпитач-ица/учитељ-ица подстиче учење кроз самостално и групно истраживање, игру, разноврсне изворе информација и интеракције са другом децом и одраслима.
 Психолошка средина - окружење за учење које доприноси добробити сваког детета.
• осећа се пријатно и да припада;
• уважавају му се осећања, идеје и искуства;
• слободно исказује своје мишљење;
• преузима ризике који су потребни за развој и учење;
• осећа блискост и приврженост васпитачици/учитељици.
Социјална средина - социјално окружење које даје осећај заједништва и подстиче активно учешће деце у развијању групне/одељенске културе.
• јасна очекивања и правила - и деца су на примерен начин укључена у њихово стварање;
• демократске вредности и партиципација децу у одлучивању и вршењу избора;
• постоје доследне рутине како би се код деце подстакла самоконтрола и самосталност.
• усмеравање, понашање деце у складу са познавањем посебности и нивоа развоја сваког детета.


Физичка средина - физичко окружење које децу мотивише на истраживање, учење и самосталност.
• сигурно и лако се надзире;
• простор који је деци занимљив и пријатан, мотивишући;
• организована у логички осмишљене центре интересовања;
• богат и разноврстан избор доступних и развојно-примерених материјала који подстичу децу на истраживање, игру и учење;
• деца учествују у планирању, обликовању и одржавању окружења за учење;
• прилагођавање физичког окружења како би задовољило индивидуалне потребе деце, као и потребе различитих група деце.




На основу приручника Теорија у пракси - приручник за професионални развој учитеља;
D. Tankersley, S. Brajkovid, S. Handžar, R. Rimkiene, R. Sabaliauskiene, Z. Trikid, T. Vonta International Step by Step Association

Нема коментара:

Постави коментар