понедељак, 4. јануар 2016.

РОДИТЕЉИ У ПРОЦЕСУ ОЦЕЊИВАЊА, аутор родитељског састанка Биљана Вуловић



Вредновање и оцењивање представљају неизоставан део система васпитно-образовног рада. Међутим, оцењивање је један од најсложенијих, најосетљивијих и најтежих проблема са којима се учитељи суочавају у настави. Систем оцена којим се вреднује успех или неуспех ученика, разликује се од учитеља до учитеља, од школе до школе и зависи од бројних фактора.
У нашим школама заступљена су:
 -нумеричко оцењивање на петостепеној скали
писно оцењивање
Како би родитељима приближила оцену ученика и оцењивање организовала сам родитељски састанак на ту тему.
Родитељски састанак је одржан у сарадњи са васпитачицом Маријом Ђорђевић и родитељима предшколаца, који ће бити упознати са оцењивањем у првом разреду.

Презентација која је коришћена на родитељском састанку налази се на линку:


Фотографије се налазе испод  припреме.

Тема: Родитељи у процесу оцењивања
Циљ: Подршка родитељима у разумевању оцене као објективне и поуздане мере напредовања и развоја ученика и показатеља квалитета и ефикасности рада наставника и школе.
 -јачање сарадње са родитељима;
- упознавање родитеља са процесом оцењивања;
- јачање компетенција родитеља и њихово укључивање у живот школе;
- неговање поверења између наставника и родитеља, као и између самих родитеља;
- ближе међусобно упознавање родитеља ученика;
- укључивање родитеља у живот школе;
- подизање педагошке културе родитеља;
- заједничко решавање проблема кроз конструктивну размену искустава и мишљења;
- допринос промоцији рада школе и самих наставника у локалној заједници или шире;

Средства
Пак папир, пројектор, лаптоп, маркери, селотејп.
Редни број
Активности
Активности наставника
Активности родитеља
Време
1.
Добродошлица
Са пар речи поздравити родитеље и упознати их са дневним редом родитељског састанка.
Слушају
2 минута
2.
Представљање родитеља – Име, презиме, три особине типичне за њих и дете
На родитељском састанку биће присутни и родитељи бивших ученика, будућих ученика , као и сви други који буду пожелели да дођу. Из тог разлога , објашњавам како ће се међусобно упознати.
Представљају се.
3 минута
3.
Постављање правила рада
Разговором сами постављамо правила за данашњи родитељски . Правила се записују и каче на видно место за све. Она нам требају јер регулишу начин рада , као и међусобне односе. Правила треба да буду јасна, једноставна за примену, конкретна и позитивно одређена. Важе и за учеснике и за водитеље.
Водим родитеље у постављању правила и записујем их.

Размишљају, разговарају, договарају се, постављају правила….
3 минута
4-
Техника Грозд : Оцена
Техника Грозд подстиче размишљање пре дубље обраде теме, а може да послужи као начин понављања обрађене теме и као начин стварања нових веза или графичког приказа нових сазнања.
Објашњавам, подстичем, записујем, разговарам
Размишљају, разговарају, договарају се….
3 минута








5.
Подела у групе

Објашњавам начин поделе у групе
„Слободно се крећите по учионици на начин на који Вам одговара. Кад кажем : Сад!, ухватите се за руку са најближом особом до себе. Затим ћете , тако у паровима , наставити шетњу. Кад поново узвикнем :Сад!, прићи ћете најближем пару до себе и тако формирати четворке.“


2 минута
6.
Разговор:
- Објасните како схватате речи ОЦЕНА и ОЦЕЊИВАЊЕ.

Објашњавам, усмерава, подстиче.
Размишљају, договарају се, записују.
3 минута
7.
Упознавање родитеља са терминима ОЦЕНА и ОЦЕЊИВАЊЕ и шта све оцењивање обухвата – презентација.
Презентује, излаже.
Слушају, посматрају
1 минут
8.
Упознавање родитеља са Правилником о оцењивању
Дели одштампане Правилнике о оцењивању и даје потребна обавештења.
Родитељи прелиставају добијене правилнике и уколико желе постављају питања.
3 минута
11.
Рад на задатку:
Шта Вама конкретно говори оцена из књижице о учениковим знањима, способностима, вештинама?
Објашњавам, усмеравам, подстичем.
Размишљају, договарају се, записују.
4 минута
12.
Извештавање група
Слушам, подстичем дискусију.
Излажу, разговарају.
3 минута
13.
Кроз презентацију родитеље упознајем са формативним оцењивањем и описном оценом.
Презентујем, излажем.
Слушају, посматрају, размишљају , питају.
5-6 минута
14.
Задаци за групе:
Техника „Станице“
1.Шта мислите шта све наставник прати вреднује код ученика?
2.Зашто се за ученике 1. и 2. разреда предлаже само описно оцењивање?
3.Наведите добре стране описног оцењивања.
4.Наведите лоше стране описног оцењивања.

Објашњавам, усмеравам, подстичем.
Записују , договарају се…
3 – 4 минута
15.
Излиставање
Слушам, подстичем разговор.
Излажу, дискутују, износе своја мишљења
3 минута
16.
Родитеље кроз презентацију упознајемо са бројчаним , сумативним оцењивањем, новим дневницима, стандардима, исходима, праћењем ученика, извештавањем.
Презентујем , излажем.
Слушају, размишљају…
3 минута
17.
Задаци:
Зашто је извештавање потребно
1.родитељима?
2.ученицима?
3.Како оцењивање помаже ученицима да се боље ангажују у настави?
4.Како оцењивање помаже родитељима да прате учење и напредовање деце?

Дајем упутства.
Записују , договарају се
3-4 минута
18.
Излиставање


Слушам, подстичем разговор.
Излажу, дискутују, износе своја мишљења
3 минута
19.
Упознавање родитеља са мишљењима педагога зашто је извештавање потребно.
Презентујем , излажем.
Слушају
1 минут
20.
Довршимо Грозд
Записујем
Допуњавају грозд новим сазнањима
1 минут
21.
Евалуација
¨  Данас сам сазнала....
¨  Поделићу са другима....
¨  Порука учитељици.....

Дајем упутства
Записују
1 минут














Нема коментара:

Постави коментар