Вредновање и оцењивање представљају неизоставан део
система васпитно-образовног рада. Међутим, оцењивање је један од
најсложенијих, најосетљивијих и најтежих проблема са
којима се учитељи суочавају у настави. Систем оцена којим се вреднује успех или
неуспех ученика, разликује се од учитеља до
учитеља, од школе до школе и зависи од бројних фактора.
У нашим школама
заступљена су:
-нумеричко оцењивање на петостепеној скали
-описно оцењивање
Како би родитељима приближила
оцену ученика и оцењивање организовала сам родитељски састанак на ту тему.
Родитељски састанак је одржан у сарадњи са васпитачицом Маријом Ђорђевић и родитељима предшколаца, који ће бити упознати са оцењивањем у првом разреду.
Родитељски састанак је одржан у сарадњи са васпитачицом Маријом Ђорђевић и родитељима предшколаца, који ће бити упознати са оцењивањем у првом разреду.
Презентација која је коришћена на родитељском састанку налази се на линку:
Фотографије се налазе испод припреме.
Тема:
Родитељи у процесу оцењивања
|
||||
Циљ:
Подршка родитељима у разумевању оцене као објективне и поуздане мере
напредовања и развоја ученика и показатеља квалитета и ефикасности рада
наставника и школе.
|
||||
-јачање сарадње са родитељима;
- упознавање родитеља
са процесом оцењивања;
- јачање
компетенција родитеља и њихово укључивање у живот школе;
- неговање поверења
између наставника и родитеља, као и између самих родитеља;
- ближе међусобно
упознавање родитеља ученика;
- укључивање
родитеља у живот школе;
- подизање
педагошке културе родитеља;
- заједничко
решавање проблема кроз конструктивну размену искустава и мишљења;
- допринос
промоцији рада школе и самих наставника у локалној заједници или шире;
|
||||
Средства
|
Пак папир,
пројектор, лаптоп, маркери, селотејп.
|
|||
Редни број
|
Активности
|
Активности
наставника
|
Активности родитеља
|
Време
|
1.
|
Добродошлица
|
Са пар речи поздравити
родитеље и упознати их са дневним редом родитељског састанка.
|
Слушају
|
2 минута
|
2.
|
Представљање
родитеља – Име, презиме, три особине типичне за њих и дете
|
На
родитељском састанку биће присутни и родитељи бивших ученика, будућих ученика
, као и сви други који буду пожелели да дођу. Из тог разлога , објашњавам како
ће се међусобно упознати.
|
Представљају
се.
|
3 минута
|
3.
|
Постављање
правила рада
|
Разговором сами постављамо правила за данашњи
родитељски . Правила се записују и каче на видно место за све. Она нам
требају јер регулишу начин рада , као и међусобне односе. Правила треба да
буду јасна, једноставна за примену, конкретна и позитивно одређена. Важе и за
учеснике и за водитеље.
Водим родитеље у постављању правила и
записујем их.
|
Размишљају,
разговарају, договарају се, постављају правила….
|
3 минута
|
4-
|
Техника
Грозд : Оцена
Техника Грозд подстиче
размишљање пре дубље обраде теме, а може да послужи као начин понављања
обрађене теме и као начин стварања нових веза или графичког приказа нових
сазнања.
|
Објашњавам,
подстичем, записујем, разговарам…
|
Размишљају,
разговарају, договарају се….
|
3 минута
|
5.
|
Подела у
групе
|
Објашњавам начин
поделе у групе
„Слободно
се крећите по учионици на начин на који Вам одговара. Кад кажем : Сад!,
ухватите се за руку са најближом особом до себе. Затим ћете , тако у паровима
, наставити шетњу. Кад поново узвикнем :Сад!, прићи ћете најближем пару до
себе и тако формирати четворке.“
|
2 минута
|
|
6.
|
Разговор:
- Објасните
како схватате речи ОЦЕНА и ОЦЕЊИВАЊЕ.
|
Објашњавам,
усмерава, подстиче.
|
Размишљају,
договарају се, записују.
|
3 минута
|
7.
|
Упознавање
родитеља са терминима ОЦЕНА и ОЦЕЊИВАЊЕ и шта све оцењивање обухвата –
презентација.
|
Презентује,
излаже.
|
Слушају,
посматрају
|
1 минут
|
8.
|
Упознавање
родитеља са Правилником о оцењивању
|
Дели одштампане
Правилнике о оцењивању и даје потребна обавештења.
|
Родитељи
прелиставају добијене правилнике и уколико желе постављају питања.
|
3 минута
|
11.
|
Рад на задатку:
Шта Вама
конкретно говори оцена из књижице о учениковим знањима, способностима, вештинама?
|
Објашњавам,
усмеравам, подстичем.
|
Размишљају,
договарају се, записују.
|
4 минута
|
12.
|
Извештавање
група
|
Слушам,
подстичем дискусију.
|
Излажу,
разговарају.
|
3 минута
|
13.
|
Кроз
презентацију родитеље упознајем са формативним оцењивањем и описном оценом.
|
Презентујем,
излажем.
|
Слушају,
посматрају, размишљају , питају.
|
5-6 минута
|
14.
|
Задаци за
групе:
Техника
„Станице“
1.Шта
мислите шта све наставник прати вреднује код ученика?
2.Зашто се за ученике 1. и 2. разреда
предлаже само описно оцењивање?
3.Наведите
добре стране описног оцењивања.
4.Наведите
лоше стране описног оцењивања.
|
Објашњавам,
усмеравам, подстичем.
|
Записују ,
договарају се…
|
3 – 4
минута
|
15.
|
Излиставање
|
Слушам,
подстичем разговор.
|
Излажу,
дискутују, износе своја мишљења
|
3 минута
|
16.
|
Родитеље кроз презентацију упознајемо са бројчаним , сумативним
оцењивањем, новим дневницима, стандардима, исходима, праћењем ученика, извештавањем.
|
Презентујем , излажем.
|
Слушају, размишљају…
|
3 минута
|
17.
|
Задаци:
Зашто је извештавање потребно
1.родитељима?
2.ученицима?
3.Како оцењивање помаже ученицима да се боље ангажују у настави?
4.Како оцењивање помаже родитељима да прате учење и напредовање
деце?
|
Дајем упутства.
|
Записују , договарају се
|
3-4 минута
|
18.
|
Излиставање
|
Слушам, подстичем разговор.
|
Излажу, дискутују, износе своја мишљења
|
3 минута
|
19.
|
Упознавање родитеља са мишљењима педагога зашто је извештавање
потребно.
|
Презентујем , излажем.
|
Слушају
|
1 минут
|
20.
|
Довршимо Грозд
|
Записујем
|
Допуњавају грозд новим сазнањима
|
1 минут
|
21.
|
Евалуација
¨ Данас сам сазнала....
¨ Поделићу са другима....
¨ Порука учитељици.....
|
Дајем упутства
|
Записују
|
1 минут
|
Нема коментара:
Постави коментар