четвртак, 22. децембар 2016.

РАДИОНИЦА "Подршка ученицима - Добар родитељ злата вреди"






 Удружење гружанских учитеља реализовало је Радионицу "Подршка ученицима - Добар родитељ злата вреди"  14.12.2016. у Основној школи "Свети Сава" у Топоници и 15.12.2016. у Основној школи "Вук Караџић"у Книћу, која је настала као пројекат од јавног интереса општине Кнић за 2016. годину. Општина Кнић обезбедила је средства за реализацију пројекта.
Учесници радионица били су родитељи и наставници.

Аутор радионице: Биљана Вуловић
Реализатори радионице у Топоници: Биљана Вуловић, Јасмина Попадић, Наташа Белић, Злата Вељовић.



Реализатори радионице у Книћу:  Зорица Јовановић, Ивана Ђурђевић, Гордана Сретеновић, ТатјанаТрифуновић, Дијана Богдановић.




Реализацији радионице присуствовали су представници општине Милосав Басарић, Бранко Јовановић, Снежана Ђокић. Удружење им се симболично захвалило доделивши им захвалнице. 






Захваљујемо се Локалној управи на указаном поверењу и пруженој подршци.



Удружење гружанских учитеља


Захвалнице се налазе на линку:


Потврде за наставнике:


Потврде за родитеље:






УДРУЖЕЊЕ ГРУЖАНСКИХ УЧИТЕЉА
ПРИПРЕМА ЗА РАДИОНИЦУ
ПОДРШКА УЧЕНИЦИМА
„ДОБАР РОДИТЕЉ ЗЛАТА ВРЕДИ“

Презентација која се користи за радионицу налази се на линку:


Припрема за радионицу на линку:
Тема: Сарадња са родитељима
Назив радионице: Подршка ученицима - Добар родитељ злата вреди
Категорија : Пројекти у оквиру локалне заједнице
Аутор: Биљана Вуловић
Реализатори: Биљана Вуловић, Зорица Јовановић, Ивана Ђурђевић, Јасмина Попадић, Наташа Белић, Злата ВељовићГордана Сретеновић, ТатјанаТрифуновић, Дијана Богдановић.
Циљеви:
Ø  Унапређење сарадње са родитељима;
Ø  Афирмисање наставничког позива;
Ø  Унапређивање сарадње наставника три основне школе на територији општине Кнић;
Ø  Оснаживање наставника за реализацију радионица;
Задаци:
Ø  Заинтересовати родитеље и наставнике за сарадњу;
Ø  Сазнати шта родитељи замерају наставницима и школи;
Ø  Навести их да размисле и осмисле које активности би побољшале сарадњу породице и школе.
Методе:дијалошка, разговор…
Технике:
Облици рада:фронтални, групни, индивидуални.
Наставна средства и помагала:лаптоп, пројектор, пројектно платно, хамери, фломастери, стикери…
Активности учесника радионице:слушају, постављају питања, пишу, објашњавају, образлажу….
Активности наставника:даје упутства, усмерава, презентује
Активности осталих учесника:посматрају ток радионице, а затим износе своја мишљења.
Трајање:Око 120 минута.

ОПИС САДРЖАЈА ПО КОРАЦИМА (АКТИВНОСТИМА)

ПРВИ РЕАЛИЗАТОР

1.Активност (2 минута) - Добродошлица - Обезбедити да учесници знају да су добродошли и да ценимо оно што они доносе (постојеће вештине и искуство).

2.Активност (10 минута) - Представимо се – представљање водитеља радионице, а затим и родитеља прављењем беџева.

Прва верзија: Да бисмо лакше запамтиле имена , родитељи пишу на папирима име, надимак, презиме или како би волели да их ословљавамо. Да би беџ лепше изгледао и имао лични печат оног ко га носи, нацртаћемо нешто на њему. То може бити неки знак, шара, цртеж, било шта што се родитељима допада или што их представља. Када сви направе беџеве свако објашњава свој симбол.
Друга верзија: Свако на беџу напише своје име (ако има и надимак), да ли зна како га је добио, да ли га воли или не и зашто. Да ли би волели да се зову другачије и како ?

3.Активност (5 минута) - Постављање правила -Разговором  их наводимо да сами поставе правила за данашњу радионицу . Правила су записана и окачена на видно место за све. Она нам требају јер регулишу начин рада , као и међусобне односе. Правила треба да буду јасна, једноставна за примену, конкретна и позитивно одређена.




4.Активност (1 минут) - Упознавање са активностима:

1.Породица и школа – снаге и слабости
2.Сарадња породице и школе
3.Како побољшати сарадњу породице и школе
4. Улога родитеља у процесу образовања

5.Активност (10 минута) - Кроз презентацију упознајемо родитеље са основним образовањем, циљевима и задацима основног образовања,  породицом, функцијама породице…..

6.Активност (10 минута) - Задатак за родитеље:
На стикерима написати зашто је школа важна и зашто је породица важна, у чему је њена снага.
Стикери се каче на паноу и образлажу.
Потом на стикерима пишу по један проблем, слабост школе и породице.

ШКОЛА
ПОРОДИЦА







Када то излистамо добијамо СНАГЕ И СЛАБОСТИ школе и породице.



ДРУГИ РЕАЛИЗАТОР

7.Активност (5 минута)- Сарадња школе и породице.За добро функционисање школе и породице потребна је сарадња. Упознајемо родитеље добрим странама сарадње и шта она омогућује, али иса разлозима због којих долази до незадовољства у сарадњи и шта наставници замерају родитељима.

8.Активност (10 минута) - Задатак за учеснике радионице (рад по групама, посебне групе чине родитељи, посебне наставници): Шта замерамо наставницима? Шта замерамо родитељима?
Задаци се раде по групама. Групе су формиране по слободном  избору.

9. Активност (5 минута) - Излиставање – Разговор о примедбама родитеља које су упућене наставницима и примедбама наставника које су упућене родитељима.

10. Активност  (5 минута)-  Презентација –Упознајемоучеснике радионице са узроцима размимоилажења родитеља и наставника.






ТРЕЋИ РЕАЛИЗАТОР

11.Активност (5 минута) – Упознавање са разлозима због којих долази до размимоилажења између родитеља и наставника….

12. Активност(10 минута)- Задатак за учеснике радионице (рад по групама)– Како побољшати сарадњу – предлози за побољшање сарадње.
Да би се сарадња између породице и школе успешно одвијала потребно је превазићи разлике које постоје између родитеља и наставника.

13.Активност (10 минута)– Излиставање активности за побољшање сарадње и приказ наших предлога који ,можда, нису поменути – упоређивање.






ЧЕТВРТИ РЕАЛИЗАТОР

14.Активност (15 минута)–Задатак за учеснике радионице (рад по групама)

•Могу ли родитељи помоћи да се изграде школска култура и клима које најбоље одговарају њиховом детету и како, на који начин?
•Које способности су потребне родитељу да би учествовао у раду школе?
•Да ли је могуће да се о питањима која се сматрају доменом наставника чује и мишљење родитеља, на који начин родитељи могу да изнесу своја мишљења наставнику?
•Како родитељи виде резултате свог учешћа у раду школе?
•Како представници родитеља виде своју улогу?
• Како остали родитељи виде своје представнике, шта очекују од представника у Савету родитеља и Школском одбору?
•Како наставници виде Савет родитеља и шта од њега очекују?

15.Активност(10 минута)–Разговор о добијеним исходима задатка




16.Активност(5 минута)- Евалуација
  • Сматрате ли овакве радионице корисним, ако сматрате, зашто?

•Да ли бисте желели још оваквих радионица?
•Коју тему бисте одабрали за следећу радионицу?

Евалуациони лист налази се на линку:

http://www.slideshare.net/biljanavulovic7/ss-70384505


Литература:
Миле Илић, Радмила Николић, Бранко Јовановић (2006.), Школска педагогија,Ужице;
Радмила Николић, Бранко Јовановић (2005.),Школска и породична педагогија- практикум, Ужице;
Брајковић, С. и Живковић, Ж., (2002.), Jа то могу, Осијек;
Severe, S., (2000.), How to Behave London, Vermilon
*      www.dfes.gov.uk
“Vesele matematičke zgode” autora Gordane Paić-Željka Manzoni. šk,2007.



















ХВАЛА НА САРАДЊИ !!!



Нема коментара:

Постави коментар