понедељак, 4. јануар 2016.

РОДИТЕЉИ У ПРОЦЕСУ ОЦЕЊИВАЊА, аутор родитељског састанка Биљана Вуловић



Вредновање и оцењивање представљају неизоставан део система васпитно-образовног рада. Међутим, оцењивање је један од најсложенијих, најосетљивијих и најтежих проблема са којима се учитељи суочавају у настави. Систем оцена којим се вреднује успех или неуспех ученика, разликује се од учитеља до учитеља, од школе до школе и зависи од бројних фактора.
У нашим школама заступљена су:
 -нумеричко оцењивање на петостепеној скали
писно оцењивање
Како би родитељима приближила оцену ученика и оцењивање организовала сам родитељски састанак на ту тему.
Родитељски састанак је одржан у сарадњи са васпитачицом Маријом Ђорђевић и родитељима предшколаца, који ће бити упознати са оцењивањем у првом разреду.

Презентација која је коришћена на родитељском састанку налази се на линку:


Фотографије се налазе испод  припреме.

Тема: Родитељи у процесу оцењивања
Циљ: Подршка родитељима у разумевању оцене као објективне и поуздане мере напредовања и развоја ученика и показатеља квалитета и ефикасности рада наставника и школе.
 -јачање сарадње са родитељима;
- упознавање родитеља са процесом оцењивања;
- јачање компетенција родитеља и њихово укључивање у живот школе;
- неговање поверења између наставника и родитеља, као и између самих родитеља;
- ближе међусобно упознавање родитеља ученика;
- укључивање родитеља у живот школе;
- подизање педагошке културе родитеља;
- заједничко решавање проблема кроз конструктивну размену искустава и мишљења;
- допринос промоцији рада школе и самих наставника у локалној заједници или шире;

Средства
Пак папир, пројектор, лаптоп, маркери, селотејп.
Редни број
Активности
Активности наставника
Активности родитеља
Време
1.
Добродошлица
Са пар речи поздравити родитеље и упознати их са дневним редом родитељског састанка.
Слушају
2 минута
2.
Представљање родитеља – Име, презиме, три особине типичне за њих и дете
На родитељском састанку биће присутни и родитељи бивших ученика, будућих ученика , као и сви други који буду пожелели да дођу. Из тог разлога , објашњавам како ће се међусобно упознати.
Представљају се.
3 минута
3.
Постављање правила рада
Разговором сами постављамо правила за данашњи родитељски . Правила се записују и каче на видно место за све. Она нам требају јер регулишу начин рада , као и међусобне односе. Правила треба да буду јасна, једноставна за примену, конкретна и позитивно одређена. Важе и за учеснике и за водитеље.
Водим родитеље у постављању правила и записујем их.

Размишљају, разговарају, договарају се, постављају правила….
3 минута
4-
Техника Грозд : Оцена
Техника Грозд подстиче размишљање пре дубље обраде теме, а може да послужи као начин понављања обрађене теме и као начин стварања нових веза или графичког приказа нових сазнања.
Објашњавам, подстичем, записујем, разговарам
Размишљају, разговарају, договарају се….
3 минута








5.
Подела у групе

Објашњавам начин поделе у групе
„Слободно се крећите по учионици на начин на који Вам одговара. Кад кажем : Сад!, ухватите се за руку са најближом особом до себе. Затим ћете , тако у паровима , наставити шетњу. Кад поново узвикнем :Сад!, прићи ћете најближем пару до себе и тако формирати четворке.“


2 минута
6.
Разговор:
- Објасните како схватате речи ОЦЕНА и ОЦЕЊИВАЊЕ.

Објашњавам, усмерава, подстиче.
Размишљају, договарају се, записују.
3 минута
7.
Упознавање родитеља са терминима ОЦЕНА и ОЦЕЊИВАЊЕ и шта све оцењивање обухвата – презентација.
Презентује, излаже.
Слушају, посматрају
1 минут
8.
Упознавање родитеља са Правилником о оцењивању
Дели одштампане Правилнике о оцењивању и даје потребна обавештења.
Родитељи прелиставају добијене правилнике и уколико желе постављају питања.
3 минута
11.
Рад на задатку:
Шта Вама конкретно говори оцена из књижице о учениковим знањима, способностима, вештинама?
Објашњавам, усмеравам, подстичем.
Размишљају, договарају се, записују.
4 минута
12.
Извештавање група
Слушам, подстичем дискусију.
Излажу, разговарају.
3 минута
13.
Кроз презентацију родитеље упознајем са формативним оцењивањем и описном оценом.
Презентујем, излажем.
Слушају, посматрају, размишљају , питају.
5-6 минута
14.
Задаци за групе:
Техника „Станице“
1.Шта мислите шта све наставник прати вреднује код ученика?
2.Зашто се за ученике 1. и 2. разреда предлаже само описно оцењивање?
3.Наведите добре стране описног оцењивања.
4.Наведите лоше стране описног оцењивања.

Објашњавам, усмеравам, подстичем.
Записују , договарају се…
3 – 4 минута
15.
Излиставање
Слушам, подстичем разговор.
Излажу, дискутују, износе своја мишљења
3 минута
16.
Родитеље кроз презентацију упознајемо са бројчаним , сумативним оцењивањем, новим дневницима, стандардима, исходима, праћењем ученика, извештавањем.
Презентујем , излажем.
Слушају, размишљају…
3 минута
17.
Задаци:
Зашто је извештавање потребно
1.родитељима?
2.ученицима?
3.Како оцењивање помаже ученицима да се боље ангажују у настави?
4.Како оцењивање помаже родитељима да прате учење и напредовање деце?

Дајем упутства.
Записују , договарају се
3-4 минута
18.
Излиставање


Слушам, подстичем разговор.
Излажу, дискутују, износе своја мишљења
3 минута
19.
Упознавање родитеља са мишљењима педагога зашто је извештавање потребно.
Презентујем , излажем.
Слушају
1 минут
20.
Довршимо Грозд
Записујем
Допуњавају грозд новим сазнањима
1 минут
21.
Евалуација
¨  Данас сам сазнала....
¨  Поделићу са другима....
¨  Порука учитељици.....

Дајем упутства
Записују
1 минут














понедељак, 28. децембар 2015.

НОВОГОДИШЊА ПРЕДСТАВА 28.12.2015.


Децо снова,
Срећна вам година Нова!

Желим вам да читате лепе књиге,
школу без иједне бриге,
сваки дан пуно музике и песме
и да имате идеје бесне.

Играчке да вам падају ко киша,
да имате пуно слаткиша,
целе године пуно шала и смеха
и да буде симпатија нека.

Желим вам још распуст кад одобре просветари,
а за све остало још увек сте мали.

Песма преузета са сајта песме Песме за децу




Бајка за децу- Луција Тасић

Деда Мраз је најдражи дека,
њега воле сва деца на свету,
са нестрпљењем сви очекују
да га довезу ирваси у лету.

Ирваса има укупно осам,
ал' Рудолф је некако главни,
све због носа који му светли
и растерује мрак тавни.

Саонице су раскошне кочије,
на ирвасима прапорци од злата,
поклона пуно дека носи
и оставља пред свака врата.

За Нову годину кад вече падне,
склопиш очи, утонеш у сан,
Деда Мраза можеш да видиш
да ти улепша празнични дан.

А уснићеш га, само ако желиш
и нје дај да ти руше снове,
јер ово је најлепша бајка,
бајка за децу она се зове.


НОВОГОДИШЊА ПРЕДСТАВА

Лица: Приповедач, водитељ, Стара година, Нова година, Деда Мраз, Добошар, Поштар, Чаробњак, Пахуље, Дечаци (3)






Тинка се разболела па је у улогу Нове године ускочила васпитачица Мара












Новогодишња туга -Луција Тасић

За Нову годину
                  кад се сви веселе,                                                
плачу млади борови,
плачу вите јеле.

У њихове шуме
кад се зора буди,
долазе са секирама
неки чудни људи.

Секу јеле младице,
кидају им гране,
па их носе на пијаце
док зора не сване.

Гужва је велика,
продају се дрвца,
а не мисле људи
да им ломе срца.

Не мисле на пустош
што за њима оста,
не мисле на своја,
понашања проста.

Да су мало ученији
сигурно би знали,
за опстанак људског рода
свако дрво значи.

Зато децо, учите,
своје родитеље,
да за Нову годину,
не купују те  јеле.

Али зато могу,
с кореном да купе
и нека их засаде,
у врт поред клупе.

Тако ће им онда
нови живот дати,
а јела ће доброту
знати да узврати

уторак, 15. децембар 2015.

У СУСРЕТ НОВОЈ ГОДИНИ


Поглед кроз наше прозоре



Одмарамо...


Анђа и Марко су вредни и озбиљни ...














Имена...



четвртак, 26. новембар 2015.

УДРУЖЕЊЕ ГРУЖАНСКИХ УЧИТЕЉА

Ускладу са чланом 11 став 2 Закона о удружењима (Службени гласникРС, 51/2009) и чланом 9 став 1 тачка 4 Правилника о садржини, начину уписа и вођења Регистра удружења, на основу слободне воље групе грађана окупљених у Осни­вачком одбору, приступило се одржавању Оснивачке скупштине Удружења/ Друштва.

Оснивачки одбор Удружења у саставу:

Биљана Вуловић - Основна школа "Свети Сава" ,Баре



Наташа Белић - Основна школа "Рада Шубакић", Гружа


Зорица Јовановић - Основна школа "Вук Караџић" , Кнић
Заседање Оснивачке скупштине одржано је у Основној школи ,,Вук Караџић,,  у Книћу 03.11.2015. у 13 часова. Оснивачкој скупштини присуствовало је 38 учитеља и професора предметне наставе.








Директорке Весна Перовић и Снежа Крунић




Уводна реч оснивача – Биљана Вуловић





Нови дневници – дилеме и могућа решења;
 Наташа Николић Гајић, председник Управног одбора СУРСА-а
Значај професионалног удруживања просветних радника – дискусија ;
 Наташа Николић- Гајић, председник Управног одбора СУРСА-а




Активности СУРС –а
 Иван Миловановић, председник Друштва учитеља Јагодина и члан Управног одбора СУРСА-а;





Значај и eфикасност малих удружења
Јелена Лазић, председник Друштва учитеља Топола и члан Управног одбора СУРСА-а






Регистратор Регистра удружења који води Агенција за привредне регистре, на основу члана 27. Закона о удружењима (Службени гласник РС, бр. 51/09), и члана 15. става 1. Закона о поступку регистрације у агенцији за привредне регистре.....одлучујући о јединственој регистрационој пријави оснивања, доноси решење, усваја се јединствена регистрациона пријава оснивања правних лица и других субјеката и регистрације у јединствен регистар пореских обвезника и региструје се у Регистар удружења....
24.11.2015.



ДРАГЕ КОЛЕГЕ, ХВАЛА НА ПОДРШЦИ !


ХВАЛА САВЕЗУ УЧИТЕЉА РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ, НАШИМ ГОСТИМА И ВЕЛИКО ХВАЛА ДИРЕКТОРКИ СНЕЖАНИ КРУНИЋ НА ПОДРШЦИ И ПОМОЋИ !
РАДУЈЕМО СЕ НОВИМ ЗАЈЕДНИЧКИМ АКТИВНОСТИМА.