уторак, 23. фебруар 2016.

КОНКУРС - "ПОКРЕНИМО СЕ" -УДРУЖЕЊЕ ГРУЖАНСКИХ УЧИТЕЉА



УДРУЖЕЊЕ ГРУЖАНСКИХ УЧИТЕЉА
организује
СМОТРУ СТВАРАЛАШТВА У ОБРАЗОВНО - ВАСПИТНОМ ПРОЦЕСУ

„ ПОКРЕНИМО СЕ“

11.06.2016. у Дому културе у Книћу
Поводом одржавања ове манифестације организатор расписује
КОНКУРС
ЗА НАЈБОЉУ РАДИОНИЦУ И РАДОВЕ НАСТАЛЕ НА РАДИОНИЦAМА
Теме радионица (одабране по значајним датумима)
МАРТ
02. 03. Светски дан књиге
07. 03. Дан позоришта
08. 03. Међународни дан жена
14. 03. Међународни дан река
19. 03. Дан ластавица
21. 03. Дан шума
22. 03. Светски дан воде
24. 03. - 31. 03. Недеља здравих уста и зуба
27. 03. Светски дан позоришта
АПРИЛ
01. 04. Светски дан шале, Дан за екологију душе
02. 04. Међународни дан дечије књижевности
15. 04. Светски дан породице
20. 04. Међународни дан заштите од буке
22. 04. Светски дан дан планете Земље
23. 04. - 29. 04. УН недеља безбедности у саобраћају
29. 04. Међународни дан игре
МАЈ
06. 05. Дан еколога Србије
08. 05. - 15. 05. Недеља Црвеног крста
10. 05. Дан кретања, Дан птица и дрвећа
11. 05. Светски дан писања писама
12. 05. Међународни дан медицинских сестара
14. 05. Дан птица селица
18. 05. Светски дан музеја
21. 05. Светски дан за културну разноликост, дијалог и развој
24. 05. Европски дан паркова
25. 05. Међународни дан спорта
28. 05. Дан лептира

Право учешћа на конкурсу имају васпитачи, учитељи, предметни наставници и стручни сарадници (за учешће није важно да ли сте члан Удружења). Учешће може бити индивидуално и тимско.
Свако од учесника може да реализује бар једну од радионица на тему значајних датума.
Заинтересовани аутори радионица треба да представе своју радионицу у Word документу и кроз ПП презентацију. Радионице могу да се реализују и са ученицима и са родитељима.
Радови морају да садрже имена аутора (једног или више), назив установе,  контакт телефон,  мејл адресу и назив радионице.

Радове доставити до краја маја на адресу:

gruzanskiucitelji@gmail.com

Радинице ће бити презентоване 10.06.2016. у Дому културе у Книћу, где ћемо прогласити  најбољу. Одабрани аутори добијају диплому и потврду о учешћу на Смотри стваралаштва гружанских учитеља,а најбољи прилику да афирмишe и презентујe свој креативни рад ширим просветним круговима, на Сабору учитеља у Београду.

Радови настали на радионицама (ученика, ученика и родитеља)
  • Ø  Литерарни
  • Ø  Ликовни
  • Ø  Разно (честитке, украсне кутије, панои…..)

такође се излажу на Смотри стваралаштва у Книћу и бирају најбољи у својој категорији.

За све додатне информације можете се обратити Биљани Вуловић 0694177667, Наташи Белић 0628890722 и Зорици Јовановић 0628066268.


                                                                                               Дођите да се дружимо!




























                                                                                             


уторак, 2. фебруар 2016.

ШТА ЈЕ ДИСКРИМИНАЦИЈА - А ШТА НИЈЕ, Водич за родитеље - Препознавање и пријављивање дискриминације, Повереник за заштиту равноправности

Последњих година се много говори о дискриминацији, на медијима, у школама, на улици...Међутим широка употреба овог термина довела је управо до тога да често нешто назовемо дискроиминацијом - а да то заправо и није, а исто тако одређену ситуацију не препознамо као дискриминацију, када то она заиста јесте. Зато је важно знати шта је дискриминација, који све облици постоје, шта препознаје наш законодавни систем, како нас штити....
ДИСКРИМИНАЦИЈА ЈЕ НЕЈЕДНАКО ПОСТУПАЊЕ ПРЕМА ЈЕДНАКИМА И ЈЕДНАКО ПОСТУПАЊЕ ПРЕМА НЕЈЕДНАКИМА - НА ОСНОВУ ЛИЧНОГ СВОЈСТВА.
Дискриминација може да се врши непосредно, тако што се према једној особи или према читавој групи људи, због њиховог личног својства, неповољније поступа у односу на друге који се налазе у истој или сличној ситуацији. Некада, међутим, исто поступање доводи до дискриминације.
Тако на пример,дискриминација јесте када школа одбије да упише дете зато што има тешкоће у развоју , али дискриминација је и онда када је дете са тешкоћама у развоју, у разреду својих вршњака, приморано да ради по истом програму и на исти начин као сви остали. За њега мора да постоји њему прилагођен програм, како би добило исте почетне шансе да постигне свој максимум.
Дискриминација ЈЕ када:

  • дете добије лошу оцену без испитивања јер наставник претпоставља да не зна зато што је ромске или друге националности.....
  • друга деца не желе да се друже са дететом зато што је из сиромашне породице.
  • наставник заказује контролни задатак када детету са села полази задњи аутобус.
  • дете у колицима мора да похађа наставу на спрату, а школа нема ни лифт ни рампу.....


Дискриминација НИЈЕ када:

  • је дете санкционисано јер не поштује правила понашања у школи.
  • наставник даје ненајављени контролни задатак свој деци.
  • дете добије лошу оцену јер не познаје градиво.
  • наставник прилагоди градиво у односу на способности детета.
  • друга деца не желе да се друже са дететом због његовог начина понашања или карактерних особина.
Дискриминација може бити директна или индиректна, намерна или почињена из незнања. Може се десити да неко учини акт дискриминације према другом лицу, или групи лица, а да тога није ни свестан. Једна особа може бити дискриминисана по више основа у једној области или по једном основу у више области.
Последице дискриминације су увек тешке. Оне су понекад очигледне, а понекад нису одмах видљиве и зато су опасне.



уторак, 26. јануар 2016.

УЧЕНИЦИМА И КОЛЕГАМА - СРЕЋНА ШКОЛСКА СЛАВА!




Свети Сава - Милица Црногорац, 3.разред
СВЕТИ САВА

 Српкињица једна мала
волела је много знати;
 што год види она пита:
 „Шта је ово, мила мати?

Преврћући књигу неку,
 спазила је слику малу
и на слици децу многу,
 међу њима Светог Саву.

„Је ли, мати,
 ко је ово са дечицом што се бави
, што му рука десна лебди
на дечијој малој глави?

Реци, мајко, ко је,
реци ја ту слику врло волим,
 не знам зашто,
ал` бих често да се пред њом Богу молим."

 „И моли се, ћерко мила,
 та је слика света глава,
 тај што децу благосиља,
 то је, `ћери, Свети Сава.

Краљевић је српски био,
 ал` му круна не би мила
 у животу монашкоме,
душа му се посветила.

 Одреко се света, блага,
сиромахе дух му тражи,
пролазио свуда он је,
да их теши, да их блажи.

 Волео је српство своје
 па му школе стога дао,
да га спасе од незнања
 просветом га опасао."

Милан Петровић

Јана аксентијевић - 1. разред

Ана, Расткова мајка - Анђелија Раковић

Филип Урошевић 1.разред

Теодора Гарић, 1.разред


уторак, 12. јануар 2016.

СВЕТИ САВА И СЕЉАК БЕЗ СРЕЋЕ, народна прича - драматизација, Биљана Вуловић



Лица : сељак - Радич, сељакова жена - Милица, сељаково дете - Радојица,  Свети Сава, 7 стараца , приповедач

ПРИПОВЕДАЧ:  Свети Сава живео је пре око осам стотина година. Најмлађи син Немање, брат првог српског краља. Оснивач српске цркве, просветитељ, први познати српски писац, који је дирљиво описао живот и дело свог оца. Помагао је свом народу и новцем и саветима. О њему су испричане многе приче, ево једне о богатом сељаку који је имао све осим среће.

Сцена- соба уређена старински са сламарицама за спавање, софром, малим столичицама, дрвеним посудама, свећама…. Дете се игра дрвеним играчкицама на сламарици која је прекривена ћилимом, Сељак и његова жена седе на столичицама за софром. Обоје су обучени у народне ношње. Разговарају.

СЕЉАК РАДИЧ: Ове године је жетва била одлична. Имали смо по десет хектара пшенице, ражи, овса , јечма и проса. Сељаци сваки дан довозе немам више где да ставим, ако се не спакује , пропашће.

МИЛИЦА: Како је то лепо Раде, поврће је ове године било изузетно, сочива, боба, грашка, зеља, купуса, лука никад више. Давала сам по малко и овој сиротињи, нека се нађе по мало и за њихову децу.

РАДОЈИЦА: Нећу да једем само поврће, нећу, не волим!!!! (Размажено)

СЕЉАК РАДИЧ: Не мораш синко, родиле јабуке, крушке, шљиве, дуње, трешње, вишње и грожђе . Свега има. Ставићемо у трап да имаш за јело и кад зима дође.

РАДОЈИЦА: Нећу само то, хоћу још нешто лепше, слађе….

МИЛИЦА: Шта ћеш сине слађе од меда из нашег пчелињака, пуне наше посуде. А тек воска, свако вече да осветлимо и кућу и све зграде око куће.

РАДОЈИЦА: Мамаааа, хоћу још нештоо, нешто што нема ниједно дете!

СЕЉАК РАДИЧ : Ма , биће ту и проблема, нећу имати довољно торова за овце и козе кад их пастири доведу са планине са испаше. Све је пуно. А и ово дете, стално је незадовољно и увек таражи још.

МИЛИЦА: Раде , боље је да имамо него да гладујемо и патимо. Знаш ли колико сељака нема чиме децу да прехрани. А ми , чак и најбоље посуђе имамо и још би требало да купимо. Може нам се. Нека нам завиде.



СЕЉАК РАДИЧ: (Замишљено) Знам, и поред свега нисам срећан.

МИЛИЦА: Како ниси срећан? Зашто?

СЕЉАК РАДИЧ: Не знам у чему је моја срећа, нема је.

МИЛИЦА: Ју, црни Раде, шта то говориш?!!!!

СЕЉАК РАДИЧ: Добро си чула, све имам , срећу немам и одох да је тражим.
Поздравља се са породицом и одлази. На рамену носи завежљај са нешто мало ствари. Уз пут среће једног старца седе браде.

СЕЉАК РАДИЧ: Знаш ли, старино, да ми кажеш, где је моја срећа?

СТАРАЦ 1: У раду.

СЕЉАК РАДИЧ: Не знам има ли човека који ради више од мене и који има више надничара, али ту не видим срећу.
Окреће се и одлази даље. Наилази на другог старца.

СЕЉАК РАДИЧ: Знаш ли, старино, да ми кажеш, где је моја срећа?

СТАРАЦ 2: У реду.

СЕЉАК РАДИЧ: Ред? Свашта.

Окреће се и одлази даље. Наилази на другог старца.

СЕЉАК РАДИЧ: Знаш ли, старино, да ми кажеш, где је моја срећа?

СТАРАЦ 3: У поштењу.

СЕЉАК РАДИЧ: И то ми је нека срећа, поштено исплаћивати наднице сељацима. Шта ту има да ме радује и весели?
Није одмакао ни пушкомет кад наиђе на још једног старца.

СЕЉАК РАДИЧ: Знаш ли, старино, да ми кажеш, где је моја срећа?

СТАРАЦ 4: У добром здрављу.

СЕЉАК РАДИЧ : Сви у кући су здрави и дебели од силне хране. Мој Радојица има свега. Милица пуца од здравља.

Окреће се и одлази даље. Наилази на другог старца.

СЕЉАК РАДИЧ: Знаш ли, старино, да ми кажеш, где је моја срећа?

СТАРАЦ 5: У мирном, лепом и задовољном животу.

СЕЉАК РАДИЧ: Шта ови људи говоре? Лепо их питам где је моја срећа, хоћу да ми покажу место, а они ми одговарају нешто десето. Нећу ни да их слушам , одох даље.

И тако, опет наиђе на једног мудрог старца.

СЕЉАК РАДИЧ: Знаш ли, старино, да ми кажеш, где је моја срећа?

СТАРАЦ 6: У умерености и чистоти.

СЕЉАК РАДИЧ: Ово више нећу да слушам, све саме глупости, као да ја не знам, хоћу место да ми кажу, место на ком се налази моја срећа.

ПРИПОВЕДАЧ: Идући тако наиђе на једног калуђера , а то беше Свети Сава,  сељак се много обрадује и упита калуђера.

СЕЉАК РАДИЧ: Часни оче, ја сам човек без среће, па ево пођох у свет да је потражим, но те молим да ми покажеш: где је могу наћи?

СВЕТИ САВА: Ако си паметан, ти си срећан, а ако си луд, ти си без среће. Ако си паметан ти ћеш слушати савете , опомене и поуке паметних старих људи, који су много којешта претурили преко главе; а ако си без памети, нећеш никога слушати и бићеш без среће.

ПРИПОВЕДАЧ: У калуђера је имао велику наду , да ће му бар он рећи : где му је срећа? Али кад му он одговори, одлучи да даље не путује, него се врати кући, па послуша савете овога калуђера и оних стараца, који му одговараху где му је срећа. Кад је дошао кући , он је у њој увео рад, ред, поштење, добро здравље, миран , леп и задовољан живот и умереност и чистоту. После овога све му је кренуло још боље. Кућа му је пропевала. Чељад му је била весела стока напредна, имање и даље родно ,  а он задовољан и срећан.

Сцена – жена плете и певуши , дете се весело и задовољно игра , сељак седи на столици, посматра их и за себе говори.

СЕЉАК РАДИЧ: Е, људи, ко би то помислио , ко би се томе надао, ко би то веровао, да је срећа била у мени, у мојој памети и мојим рукама? А ја пошао по свету , као махнит, да је тражим, од немила до недрага, и да је нађем. Хвала ономе духовнику, што ме поучи и врати. Да не беше њега, ја бих пропао тражећи срећу , и никад је и нигде не бих нашао изван себе.


 Текст драматизовала Биљана Вуловић


 Корижћена литература: Читанка за трећи разред - Водено огледало, Едука



понедељак, 4. јануар 2016.

РОДИТЕЉИ У ПРОЦЕСУ ОЦЕЊИВАЊА - презентација, аутори Наташа Белић и Биљана Вуловић

Рад је презентован у Електронском зборнику Сабора учитеља 13.јуна 2016. и презентован на Сабору учитеља.


Презентација родитељског састанка налази се на линку:

http://www.slideshare.net/biljanavulovic7/roditelji-u-procesu-ocenjivanja-roditeljski-sastanak-prezentacija

РОДИТЕЉИ У ПРОЦЕСУ ОЦЕЊИВАЊА, аутор родитељског састанка Биљана Вуловић



Вредновање и оцењивање представљају неизоставан део система васпитно-образовног рада. Међутим, оцењивање је један од најсложенијих, најосетљивијих и најтежих проблема са којима се учитељи суочавају у настави. Систем оцена којим се вреднује успех или неуспех ученика, разликује се од учитеља до учитеља, од школе до школе и зависи од бројних фактора.
У нашим школама заступљена су:
 -нумеричко оцењивање на петостепеној скали
писно оцењивање
Како би родитељима приближила оцену ученика и оцењивање организовала сам родитељски састанак на ту тему.
Родитељски састанак је одржан у сарадњи са васпитачицом Маријом Ђорђевић и родитељима предшколаца, који ће бити упознати са оцењивањем у првом разреду.

Презентација која је коришћена на родитељском састанку налази се на линку:


Фотографије се налазе испод  припреме.

Тема: Родитељи у процесу оцењивања
Циљ: Подршка родитељима у разумевању оцене као објективне и поуздане мере напредовања и развоја ученика и показатеља квалитета и ефикасности рада наставника и школе.
 -јачање сарадње са родитељима;
- упознавање родитеља са процесом оцењивања;
- јачање компетенција родитеља и њихово укључивање у живот школе;
- неговање поверења између наставника и родитеља, као и између самих родитеља;
- ближе међусобно упознавање родитеља ученика;
- укључивање родитеља у живот школе;
- подизање педагошке културе родитеља;
- заједничко решавање проблема кроз конструктивну размену искустава и мишљења;
- допринос промоцији рада школе и самих наставника у локалној заједници или шире;

Средства
Пак папир, пројектор, лаптоп, маркери, селотејп.
Редни број
Активности
Активности наставника
Активности родитеља
Време
1.
Добродошлица
Са пар речи поздравити родитеље и упознати их са дневним редом родитељског састанка.
Слушају
2 минута
2.
Представљање родитеља – Име, презиме, три особине типичне за њих и дете
На родитељском састанку биће присутни и родитељи бивших ученика, будућих ученика , као и сви други који буду пожелели да дођу. Из тог разлога , објашњавам како ће се међусобно упознати.
Представљају се.
3 минута
3.
Постављање правила рада
Разговором сами постављамо правила за данашњи родитељски . Правила се записују и каче на видно место за све. Она нам требају јер регулишу начин рада , као и међусобне односе. Правила треба да буду јасна, једноставна за примену, конкретна и позитивно одређена. Важе и за учеснике и за водитеље.
Водим родитеље у постављању правила и записујем их.

Размишљају, разговарају, договарају се, постављају правила….
3 минута
4-
Техника Грозд : Оцена
Техника Грозд подстиче размишљање пре дубље обраде теме, а може да послужи као начин понављања обрађене теме и као начин стварања нових веза или графичког приказа нових сазнања.
Објашњавам, подстичем, записујем, разговарам
Размишљају, разговарају, договарају се….
3 минута








5.
Подела у групе

Објашњавам начин поделе у групе
„Слободно се крећите по учионици на начин на који Вам одговара. Кад кажем : Сад!, ухватите се за руку са најближом особом до себе. Затим ћете , тако у паровима , наставити шетњу. Кад поново узвикнем :Сад!, прићи ћете најближем пару до себе и тако формирати четворке.“


2 минута
6.
Разговор:
- Објасните како схватате речи ОЦЕНА и ОЦЕЊИВАЊЕ.

Објашњавам, усмерава, подстиче.
Размишљају, договарају се, записују.
3 минута
7.
Упознавање родитеља са терминима ОЦЕНА и ОЦЕЊИВАЊЕ и шта све оцењивање обухвата – презентација.
Презентује, излаже.
Слушају, посматрају
1 минут
8.
Упознавање родитеља са Правилником о оцењивању
Дели одштампане Правилнике о оцењивању и даје потребна обавештења.
Родитељи прелиставају добијене правилнике и уколико желе постављају питања.
3 минута
11.
Рад на задатку:
Шта Вама конкретно говори оцена из књижице о учениковим знањима, способностима, вештинама?
Објашњавам, усмеравам, подстичем.
Размишљају, договарају се, записују.
4 минута
12.
Извештавање група
Слушам, подстичем дискусију.
Излажу, разговарају.
3 минута
13.
Кроз презентацију родитеље упознајем са формативним оцењивањем и описном оценом.
Презентујем, излажем.
Слушају, посматрају, размишљају , питају.
5-6 минута
14.
Задаци за групе:
Техника „Станице“
1.Шта мислите шта све наставник прати вреднује код ученика?
2.Зашто се за ученике 1. и 2. разреда предлаже само описно оцењивање?
3.Наведите добре стране описног оцењивања.
4.Наведите лоше стране описног оцењивања.

Објашњавам, усмеравам, подстичем.
Записују , договарају се…
3 – 4 минута
15.
Излиставање
Слушам, подстичем разговор.
Излажу, дискутују, износе своја мишљења
3 минута
16.
Родитеље кроз презентацију упознајемо са бројчаним , сумативним оцењивањем, новим дневницима, стандардима, исходима, праћењем ученика, извештавањем.
Презентујем , излажем.
Слушају, размишљају…
3 минута
17.
Задаци:
Зашто је извештавање потребно
1.родитељима?
2.ученицима?
3.Како оцењивање помаже ученицима да се боље ангажују у настави?
4.Како оцењивање помаже родитељима да прате учење и напредовање деце?

Дајем упутства.
Записују , договарају се
3-4 минута
18.
Излиставање


Слушам, подстичем разговор.
Излажу, дискутују, износе своја мишљења
3 минута
19.
Упознавање родитеља са мишљењима педагога зашто је извештавање потребно.
Презентујем , излажем.
Слушају
1 минут
20.
Довршимо Грозд
Записујем
Допуњавају грозд новим сазнањима
1 минут
21.
Евалуација
¨  Данас сам сазнала....
¨  Поделићу са другима....
¨  Порука учитељици.....

Дајем упутства
Записују
1 минут