четвртак, 22. децембар 2016.

РАДИОНИЦА "Подршка ученицима - Добар родитељ злата вреди"






 Удружење гружанских учитеља реализовало је Радионицу "Подршка ученицима - Добар родитељ злата вреди"  14.12.2016. у Основној школи "Свети Сава" у Топоници и 15.12.2016. у Основној школи "Вук Караџић"у Книћу, која је настала као пројекат од јавног интереса општине Кнић за 2016. годину. Општина Кнић обезбедила је средства за реализацију пројекта.
Учесници радионица били су родитељи и наставници.

Аутор радионице: Биљана Вуловић
Реализатори радионице у Топоници: Биљана Вуловић, Јасмина Попадић, Наташа Белић, Злата Вељовић.



Реализатори радионице у Книћу:  Зорица Јовановић, Ивана Ђурђевић, Гордана Сретеновић, ТатјанаТрифуновић, Дијана Богдановић.




Реализацији радионице присуствовали су представници општине Милосав Басарић, Бранко Јовановић, Снежана Ђокић. Удружење им се симболично захвалило доделивши им захвалнице. 






Захваљујемо се Локалној управи на указаном поверењу и пруженој подршци.



Удружење гружанских учитеља


Захвалнице се налазе на линку:


Потврде за наставнике:


Потврде за родитеље:






УДРУЖЕЊЕ ГРУЖАНСКИХ УЧИТЕЉА
ПРИПРЕМА ЗА РАДИОНИЦУ
ПОДРШКА УЧЕНИЦИМА
„ДОБАР РОДИТЕЉ ЗЛАТА ВРЕДИ“

Презентација која се користи за радионицу налази се на линку:


Припрема за радионицу на линку:
Тема: Сарадња са родитељима
Назив радионице: Подршка ученицима - Добар родитељ злата вреди
Категорија : Пројекти у оквиру локалне заједнице
Аутор: Биљана Вуловић
Реализатори: Биљана Вуловић, Зорица Јовановић, Ивана Ђурђевић, Јасмина Попадић, Наташа Белић, Злата ВељовићГордана Сретеновић, ТатјанаТрифуновић, Дијана Богдановић.
Циљеви:
Ø  Унапређење сарадње са родитељима;
Ø  Афирмисање наставничког позива;
Ø  Унапређивање сарадње наставника три основне школе на територији општине Кнић;
Ø  Оснаживање наставника за реализацију радионица;
Задаци:
Ø  Заинтересовати родитеље и наставнике за сарадњу;
Ø  Сазнати шта родитељи замерају наставницима и школи;
Ø  Навести их да размисле и осмисле које активности би побољшале сарадњу породице и школе.
Методе:дијалошка, разговор…
Технике:
Облици рада:фронтални, групни, индивидуални.
Наставна средства и помагала:лаптоп, пројектор, пројектно платно, хамери, фломастери, стикери…
Активности учесника радионице:слушају, постављају питања, пишу, објашњавају, образлажу….
Активности наставника:даје упутства, усмерава, презентује
Активности осталих учесника:посматрају ток радионице, а затим износе своја мишљења.
Трајање:Око 120 минута.

ОПИС САДРЖАЈА ПО КОРАЦИМА (АКТИВНОСТИМА)

ПРВИ РЕАЛИЗАТОР

1.Активност (2 минута) - Добродошлица - Обезбедити да учесници знају да су добродошли и да ценимо оно што они доносе (постојеће вештине и искуство).

2.Активност (10 минута) - Представимо се – представљање водитеља радионице, а затим и родитеља прављењем беџева.

Прва верзија: Да бисмо лакше запамтиле имена , родитељи пишу на папирима име, надимак, презиме или како би волели да их ословљавамо. Да би беџ лепше изгледао и имао лични печат оног ко га носи, нацртаћемо нешто на њему. То може бити неки знак, шара, цртеж, било шта што се родитељима допада или што их представља. Када сви направе беџеве свако објашњава свој симбол.
Друга верзија: Свако на беџу напише своје име (ако има и надимак), да ли зна како га је добио, да ли га воли или не и зашто. Да ли би волели да се зову другачије и како ?

3.Активност (5 минута) - Постављање правила -Разговором  их наводимо да сами поставе правила за данашњу радионицу . Правила су записана и окачена на видно место за све. Она нам требају јер регулишу начин рада , као и међусобне односе. Правила треба да буду јасна, једноставна за примену, конкретна и позитивно одређена.




4.Активност (1 минут) - Упознавање са активностима:

1.Породица и школа – снаге и слабости
2.Сарадња породице и школе
3.Како побољшати сарадњу породице и школе
4. Улога родитеља у процесу образовања

5.Активност (10 минута) - Кроз презентацију упознајемо родитеље са основним образовањем, циљевима и задацима основног образовања,  породицом, функцијама породице…..

6.Активност (10 минута) - Задатак за родитеље:
На стикерима написати зашто је школа важна и зашто је породица важна, у чему је њена снага.
Стикери се каче на паноу и образлажу.
Потом на стикерима пишу по један проблем, слабост школе и породице.

ШКОЛА
ПОРОДИЦА







Када то излистамо добијамо СНАГЕ И СЛАБОСТИ школе и породице.



ДРУГИ РЕАЛИЗАТОР

7.Активност (5 минута)- Сарадња школе и породице.За добро функционисање школе и породице потребна је сарадња. Упознајемо родитеље добрим странама сарадње и шта она омогућује, али иса разлозима због којих долази до незадовољства у сарадњи и шта наставници замерају родитељима.

8.Активност (10 минута) - Задатак за учеснике радионице (рад по групама, посебне групе чине родитељи, посебне наставници): Шта замерамо наставницима? Шта замерамо родитељима?
Задаци се раде по групама. Групе су формиране по слободном  избору.

9. Активност (5 минута) - Излиставање – Разговор о примедбама родитеља које су упућене наставницима и примедбама наставника које су упућене родитељима.

10. Активност  (5 минута)-  Презентација –Упознајемоучеснике радионице са узроцима размимоилажења родитеља и наставника.






ТРЕЋИ РЕАЛИЗАТОР

11.Активност (5 минута) – Упознавање са разлозима због којих долази до размимоилажења између родитеља и наставника….

12. Активност(10 минута)- Задатак за учеснике радионице (рад по групама)– Како побољшати сарадњу – предлози за побољшање сарадње.
Да би се сарадња између породице и школе успешно одвијала потребно је превазићи разлике које постоје између родитеља и наставника.

13.Активност (10 минута)– Излиставање активности за побољшање сарадње и приказ наших предлога који ,можда, нису поменути – упоређивање.






ЧЕТВРТИ РЕАЛИЗАТОР

14.Активност (15 минута)–Задатак за учеснике радионице (рад по групама)

•Могу ли родитељи помоћи да се изграде школска култура и клима које најбоље одговарају њиховом детету и како, на који начин?
•Које способности су потребне родитељу да би учествовао у раду школе?
•Да ли је могуће да се о питањима која се сматрају доменом наставника чује и мишљење родитеља, на који начин родитељи могу да изнесу своја мишљења наставнику?
•Како родитељи виде резултате свог учешћа у раду школе?
•Како представници родитеља виде своју улогу?
• Како остали родитељи виде своје представнике, шта очекују од представника у Савету родитеља и Школском одбору?
•Како наставници виде Савет родитеља и шта од њега очекују?

15.Активност(10 минута)–Разговор о добијеним исходима задатка




16.Активност(5 минута)- Евалуација
  • Сматрате ли овакве радионице корисним, ако сматрате, зашто?

•Да ли бисте желели још оваквих радионица?
•Коју тему бисте одабрали за следећу радионицу?

Евалуациони лист налази се на линку:

http://www.slideshare.net/biljanavulovic7/ss-70384505


Литература:
Миле Илић, Радмила Николић, Бранко Јовановић (2006.), Школска педагогија,Ужице;
Радмила Николић, Бранко Јовановић (2005.),Школска и породична педагогија- практикум, Ужице;
Брајковић, С. и Живковић, Ж., (2002.), Jа то могу, Осијек;
Severe, S., (2000.), How to Behave London, Vermilon
*      www.dfes.gov.uk
“Vesele matematičke zgode” autora Gordane Paić-Željka Manzoni. šk,2007.



















ХВАЛА НА САРАДЊИ !!!



понедељак, 19. децембар 2016.

ДРУГA СМОТРA СТВАРАЛАШТВА У ОБРАЗОВНО - ВАСПИТНОМ ПРОЦЕСУ „ ПОКРЕНИМО СЕ“




УДРУЖЕЊЕ ГРУЖАНСКИХ УЧИТЕЉА

организује

ДРУГУ СМОТРУ СТВАРАЛАШТВА У ОБРАЗОВНО - ВАСПИТНОМ ПРОЦЕСУ

„ ПОКРЕНИМО СЕ“

22.04.2017. у Дому културе у Книћу

Поводом одржавања ове манифестације организатор расписује

 КОНКУРС

ПРЕДСТАВЉАЊЕ ПРИМЕРА ДОБРЕ ПРАКСЕ И РАДИОНИЦА, КАО И РАДОВА НАСТАЛИХ НА РАДИОНИЦАМА


Право учешћа на конкурсу имају васпитачи, учитељи, предметни наставници и стручни сарадници (за учешће није важно да ли сте члан Удружења). Учешће може бити индивидуално и тимско.
Заинтересовани аутори примера добре праксе и радионица треба да представе свој рад у Word документу и кроз ПП презентацију. 

Подлогу за презентацију можете преузети на линку:

http://www.slideshare.net/biljanavulovic7/podloga-za-pp-1-udruenje-gruanskih-uitelja?qid=b0660616-7973-4ab6-b057-2a11c753d676&v=&b=&from_search=1

Подлогу за припрему, резиме рада, можете преузети на линку:

http://www.slideshare.net/biljanavulovic7/podloga-za-pripremu-rezime-rada-za-smotru-ugua

Радови треба да садрже имена аутора (једног или више), назив установе,  контакт телефон,  мејл адресу и назив радионице.

Радове доставити до краја марта на адресу:

gruzanskiucitelji@gmail.com

Примери добре праксе и радионице биће презентовани 22.04.2017. у Дому културе у Книћу.
 Одабрани аутори добијају  потврду о презентовању и учешћу на Смотри стваралаштва гружанских учитеља,а најбољи прилику да афирмишe и презентујe свој креативни рад ширим просветним круговима, на Сабору учитеља у Београду.

Презентовани радови и радови који испуњавају услове конкурса биће публиковани у Зборнику радова УГУ-а.

Остали учесници добијају потврду о стручном усавршавању у оквиру установе на 6 сати.

Радове настале на радионицама такође можете изложити на Смотри стваралаштва.

Да се подсетимо како је било на првој Смотри стваралаштва.

http://www.slideshare.net/biljanavulovic7/pokrenimo-se-70278376


За све додатне информације можете се обратити;

            Биљани Вуловић 0694177667
Наташи Белић 0628890722
Зорици Јовановић 0628066268




                                                                                            Добро дошли!

четвртак, 1. децембар 2016.

ПРОЈЕКАТ "Подршка ученицима - Добар родитељ злата вреди"


Уговор о финансирању/суфинансирању програма и пројеката од јавног интереса у општини Кнић за 2016. годину закључен 30.11.2016.
Захваљујемо се Локалној управи на указаном поверењу и пруженој подршци.


Удружење гружанских учитеља







уторак, 22. новембар 2016.

КЊИЖЕВНЕ ВЕЧЕРИ ЗА НАДУ - Баранда, 19.11.2016.

МОЈ ЗАВЕТ

За господара ћу узети срећу јер ће ми срећа
донети утеху и спас од несреће.
За пријатеља ћу узети време да би ме подсећало
на неиспуњене снове и на пропуштене идеје.
А када ме тига пронађе, узећу наду у руке и са 
њом раскрчити свој мали пут међу звездама.
Са вером ћу руку под руку сваког дана ићи
редовно кроз стварност у шетњу,
јер љубав не желим никада још од рођења да
испустим из вида и загрљаја....
и желим још нешто рећи,
да ћу сваког дана од данас свој дах поклањати
својим најмилијима јер ми живота без њих
нема на овом смртном свету!

Нада Кљајић


Нада Кљајић, рођена 1969, живи и ради у Баранди као учитељ у основној школи. Бави се писањем и сликарством.
До сада је објавила:

Башта - машта, збирка песама за децу,
Игре, збирка прича за одрасле,,
Лутка, роман за децу и одрасле
Венчаница, мали роман душе за одрасле,
Месечев камен, роман за децу,
Док ме има, песме за одрасле, и
Писма Андрији, роман за децу за који је добила награду дечје критике Доситејево перо 2014. године у Београду.Добитник је Награде Удружења војвођанских учитеља за дугогодишњи књижевни рад 2014. године.
 Бави се сликарством и до сада је учествовала је на бројним колективним и самосталним ликовним изложбама у земљи иностранству.
Неке од слика су изложене у сали породице Кљајић.



Организатор је КЊИЖЕВНИХ ВЕЧЕРИ ЗА НАДУ.
Међутим, књижевне вечери не посвећује себи, иако се зове Нада, већ нади у бољу и лепшу будућност, онима који су другари са љубављу, вером и надом.

Неки од гостију на књижевној вечери:

Радомир Влаховић из Новог Милошева, власник првог ПРИВАТНОГ БАНАТСКОГ ЦЕНТРА. Светионик и бастион усред равног Баната у одбрани од пропасти уметничке речи и књижевности уопште. Организатор и идејни творац многих оригиналних културних дешавања и дружења.
Објавио је преко 30 књижевних дела, срцем и душом негује топлу банатску реч и чува традицију од заборава. На књижевној вечери своје стихове је говорио Радомиров син.






Сава Лазин, председник Удружења параплегичара и квадриплегичара - Опово, пријатељ породице Кљајић , довео је другове из удружења који ће казивати своје песме.



Да вече буде још лепше потрудили су се Дамир, Александра, Аца и Тијана из плесне групе Беоденс. Играли су Румбу, Ча-ча-ча, Енглески валцер.....








Нада се пријатељима који су се одазвали позиву и дошли да уживају у песничкој речи и дивном плесу одужила захвалницама у поклон књигама. Хвала Надо!







СУЗО...

Подивљај и побесни.
сузо!
Бедо моја!
Издајицо, влажна и отровна!
И да сам ти све дала
и пружила ,
бежала би исто,
као да сам ти све отела!

О, дивљај и бесни,
сузо
моја неверна!
Ма колико те крила и стискала,
опет ћеш ићи низ образе....
И рећи
да боли, колико те газе!
а нису!
Није истина!
Само си ти, о, једина,
пошла на пут тврдоглава....
И хиташ!
Проклета била!
Да вапајем вриснеш од боли,
од муке која те стеже.....
Кажеш:
"Тешко је онима што остају,
а лако онима што беже"!

Па, где се сада крију?
Те речи, смеле, охоле...
сада кад цвилиш да боле
све друге речи и дела?

Где се сад у том бесу,
јуначка петља скрила?
Као да никада
храбра
и
чврста
ниси била?

О, бесни и дивљај,
сузо....
И.....
немој се више крити!
Доста си храбра била,
да сад таква не смеш бити
од муке
бесна и дивља!

Нада Кљајић


ЛАЖИ

Рекли су ми да рај не постоји,
да је овај свет све што имам,
да терет сваки може бити већи,
да не сањам о још већој срећи.
Рекли су ми да бол нема наду,
да мука може бити сваког дана већа и
да под њом ја морам да повијем леђа.
Рекли су ми и да нема спаса,
да су сами сви на овоме свету,
да је живот тек искра без ватре,
да истрпим кад ме туга сатре.

А ја нећу, нећу да ме лажу,
нећу лажи ни страхове њине.
Ја сам Нада и у Нади живим,
мени сваки дан без туге сине.

Нада Кљајић



Дођи Надо, да те пригрлим :) .





ДОК МЕ ИМА....

Док ме има , волећу реке, поља и широко небо.
Док ме има, цветаћу у сваком пупољку и цвету.
Док ме има , зеленећу се пољима и шумама.
Док ме има, трчаћу планинама и горама.
Док ме има.....
Док ме има.........

Нада Кљајић

ХВАЛА НАДО !