петак, 22. мај 2015.

ЈУТАРЊЕ ОКУПЉАЊЕ -Корак по корак - квалитетном образовном праксом ка друштву знања


Припрема у којој је примењено јутарње окупљање:
http://vulovic07.blogspot.com/2015/04/blog-post_19.html



У одељењу треба успоставити и одржавати здраве социјалне и емотивне контакте , треба разговарати отворено о свим потребама и питањима између ученика међусобно, али и између ученика и наставника. Ученици треба да сагледају заједничке, као и своје посебне потребе, да се уважавају , поштују и усаглашавају мишљења. Неке од следећих активности могу да пруже полазну основу за стварање мале "демократске" заједнице.



ЈУТАРЊИ САСТАНАК:
*      Помаже деци да се навикну на полазак у школу и направе везу између  школе и куће;
*      То је време када се свој деци пожели добродошлица и када им се изложи план рада за тај дан;
*      Време које пружа деци могућност да са одељењем поделе нешто лично и важно што се дешава ван школе;
*      То је време када са децом може да се разговара о онме што се од њих очекује да науче;
*      Јутарњи састанак је јасан и предвидив- деца воле предвидиве ствари ;





ТИПИЧАН ЈУТАРЊИ САСТАНАК САДРЖИ:
*      Поздрављање и песму
*      Осврт на јутарњу поруку
*      Размена о распореду рада за тај дан
*      Увођење у нове активности
Јутарњи састанци за млађу децу не би требали бити дужи од 20 мин., док за старију децу могу трајати до 30 минута;

ЈУТАРЊА  ПОРУКА: Деца, док наставник исписује јутарњу поруку, могу да уоче везу између писаног и говорног језика. Такође постају свесна сврхе записивања, значаја порука за дневну организацију рада, континуитета и повезаности различитих активности и целовитости једног школског дана.


Јутарње поруке треба да буду:
v  саставни део сваког дана
v  нешто што деци причињава радост и што радо читају
v  информативне за децу
v  читљиве за већину деце у одељењу
v  интерактивне кад год је то могуће
v  осмишљене тако да децу наводе на размишљање
v  једноставне и забавне
v  смислене
v  другачије сваког дана

Јутарње поруке треба да буду исписане на великом папиру, по могућности на сталку, тако да сва деца могу да га виде са места у кругу на ком седе. Пожељно је да јутарње поруке буду исписане на истом формату папира и на истом месту сваки дан.


ПОДЕЛА ЗАДУЖЕЊА - Лента задужења

Лента задужења садржи исписана задужења која деца обављају у учионици ( брисање табле, поливање цвећа, одлазак по ужину, проветравање учионице...). Око недељних задужења договара се са децом. Требало би смислити број задужења који одговара броју деце у одељењу, па да свако дете има неку своју обавезу,....


ДЕТЕ ДАНА
На крају сваког дана случајним избором бира се дете дана за следећи дан. Дете дана током следећег целог дана добија посебна уважавања, нпр. има могућност да на јутарњем састанку целом одељењу представи неке њему и по његовом избору интересантне ствари... догађај, игру, шалу, песму....може да добије неку ознаку ( беџ или слично), или да се направи пано са натписом Дете дана (нпр. као мали рам за слике) и онда се стави фотографија Детета дана.
СВАКО ДЕТЕ ЈЕ ЈЕДНОГ ДАНА ДЕТЕ ДАНА; НЕМА СЕЛЕКЦИЈЕ; НИТИ ЗАСЛУГА; СВАКО ИМА ПРАВО ДА БУДЕ УВАЖЕН ЗАТО ШТО ЈЕ УПРАВО ТАКАВ ТУ СА СВОМ ДРУГОМ ДЕЦОМ.



ПЕСМА НЕДЕЉЕ
Значајна активност је и учење песама током школске године. Текст песама може бити исписан на великим папирима и требало би их мењати једном недељно или сваке две недеље. Деца могу да илуструју песму, да направе драматизацију, неку кореографију. Деца могу правити лутке и користити их на јутарњим састанцима.Песме се могу певати на мелодије које већ постоје или их компонују сама деца.


ЗАВРШНО ОКУПЉАЊЕ
На крају дана деца и наставник могу  у заједничкој активности да се баве: Читањем приче, планом за сутра, прегледом шта су све у току дана урадили, доживели, научили, слављењем успеха, ...Периодично се може организовати као разговор везан за праћење дететовог напредовања и развоја- самоевалуација деце уз помоћ учитеља, као преглед портфолиа...


1 коментар:

  1. Nešto slično radimo koleginica i ja, deca uživaju. Svakog dana izvlaće dete dana koje ima zadatak da narednog dana pripremi, osmisli igru dana i toga dana ima prednost da sve uradi prvi. Prvi ide na užinu, na odmor, prvi radi zadatke na tabli, čita. Oduševljeni su.

    ОдговориИзбриши