петак, 9. јануар 2015.

ПРИНЦ И ПРОСВЕТИТЕЉ - отворена врата за ученике и родитеље, аутор Биљана Вуловић




Рад је публикован на диску Сабора учитеља и налази се у Бази радова.
Линк ка презентацији:

https://www.slideshare.net/biljanavulovic7/prezentacija-otvorena-vrata-princ-i-prosvetitelj-86236199

ОПШТИ ПОДАЦИ
Школа
Основна школа „Свети Сава“
Место
Издвојено одељење у Барама
Датум
24.01.2014.
Разред
Предшколци, први и трећи
Час по реду
Трећи, четврти, пети и шести
  



СТРУЧНИ ПОДАЦИ О РАДИОНИЦИ

Тема радионице
Први српски просветитељ
Предмети
Српски језик, Ликовна култура у корелацији са Музичком културом
Наставни облици
Фронтални, групни, рад у пару
Наставне методе
Разговор, дијалошка, кооперативна, радионичарска
Наставна средства
Евалуациони листићи,кукуруз, пшеница, пасуљ,крпице,лепак,папири у боји, стиропор, туткало....
Техничка помагала
Техничка помагала- пројектор....
Специјални облик наставе
Технике- Матичне и експертске групе
Временска артикулација радионице
Радионица траје    90    минута.
Време за активности  није наведено, наставник ће сам проценити када треба прећи на следећу активност  и када ће бити паузе.


Садржај рада
Ø  Добродошлица родитељима и ученицима
Ø  Подела у матичне групе
Ø  Давање заједничког задатка
Ø  Подела улога унутар група
Ø  Формирање експертских група
Ø  Рад на једном делу задатка за матичне групе
Ø  Чланови експертских група се враћају у матичне
Ø  Свако извештава о резултатима у експертским групама
Ø  Матична група врши синтезу и прави свој извештај
Ø  Извештавање матичних група
Ø  Презентација о Светом Сави
Кликом на линк, отвара се презентација "Принц и просветитељ"

Ø  Групе извлаче задатак ,шта ће правити: Храм Светог Саве на Врачару или Лик Светог Саве
Ø  Групе раде на задатку и слушају Светосавску химну и Ко удара тако позно
Ø  Изложба радова
Ø  Утисци и попуњавање евалуационих листова


Циљеви и задаци
Ø  брже прилагођавање променама;
Ø  способност промишљања, образлагања и аргументовања сваког става или поступка;
Ø  примена стеченог знања у новим ситуацијама;
Ø  креативно и домишљато изражавање, богаћење речника
Ø  вештина сарадње са групом и изналажење заједничког решења;
Ø  Развијање интересовања и радозналости за упознавање прошлости (живота Свето Саве )
Ø   Развијање поштовања према знаменитим прецима
Ø  Развијање критичког мишљења решавањем задатака везаних за текст
Ø  Развијање толеранције и уважавања мишљења других
Ø  Развијање сарадње , тимског рада
Ø  Подстицање мотивације и креативности
Ø  Развијање маште и креативних способности
Ø   Развијање моторичких способности
Ø  Неговање сарадничких односа у групи
Ø   Развијање интересовања и потребе за посећивањем изложби, музеја, галерија и учествовања на   различитим конкурсима



Увођење новине и мотивација
Највећи мотиви за организовање Отворених врата, где раде заједно родитељи и деца, су осмеси на њиховим лицима, радост која им се види у очима, задовољство што имам прилику да радим са тако дивним људима .
Новина:







ТОК ОТВОРЕНИХ ВРАТА

Активности
Садржаји
Активности наставника и васпитача
Активности ученика и родитеља
Наставни облици
Наставне методе
Наставна средства
1.
Добродошлица родитељима и ученицима
Неколико лепих речи....
Слушају
Фронтални
Разговор

2.
Подела у матичне групе
Објашњава: Извлачењем картица са именима владарске лозе Немањића формирамо групе, дели картице...
Слушају, размишљају, извлаче картице, проналазе своја места
Фронтални
Разговор, дијалошка
Картице са именима владарске лозе Немањића
3.
Давање заједничког задатка
Заједнички задатак за све матичне групе:Све што знамо о првом српском просветитељу
Даје задатак, објашњава
Слушају, размишљају
Фронтални
Разговор-

4.
Подела улога унутар група
Објашњава-чланови се имеђу себе договарају које ће име из владарске породице узети за себе(Немања, Ана, Растко, Стефан, Вукан)
Договарају се
Фронтални, групни
Разговор

5.
Формирање експертских група
Чланови групе са именом Немања седају за први сто...и тако редом (имена су написана на столу)
Траже своја места
Фронтални


6.
Рад на једном делу задатка за матичне групе:
1.Стефан Немања
2.Рођење и детињство Растка Немањића
3.Монаштво и дела
4.Задужбине Немањића
5.Хиландар

Објашњава и дели задатке, усмерава, надгледа, помаже...
Слушају, размишљају,договарају се, сарађују
Групни
Разговор, писаних радова
Папир
7.
Чланови експертских група се враћају у матичне
Објашњава
Враћају се у своје матичне групе



8.
Свако извештава о резултатима у експертским групама
Објашњава и помаже, усмерава
Извештавају,дискутују, размењују информације...

Групни

Разговора


9.
Матична група врши синтезу и прави свој извештај
Објашњава и помаже, усмерава
Договарају се
Групни

Разговора, писаних радова


10.
Извештавање матичних група
Слуша,координира дискусијом

Извештавају, слушају, анализирају, дискутују
Фронтални

Излагање

Радови

11.
Приказује презентацију, објашњава
Слушају, гледају, размишљају, усвајају нова знања, повезују са претходним
Фронтални

Усмено излагање, демонстративна
Пројектор....
12.
Групе извлаче задатак шта ће правити: Храм Светог Саве на Врачару или Лик Светог Саве
Објашњава, даје картце са задацима групама, организује
Извлаче картице
Фронтални, групни
Разговор

Картице

13.
Групе раде на задатку и слушају Светосавску химну и Ко удара тако позно
Помаже, усмерава, надгледа...
Размишљају, договарају се, певају, стварају...
Групни


Пшеница, кукуруз, папир, лепак, туткало, крпице...
Слике Храма Светог Саве и лика Светог Саве
14.
Изложба радова
Организује, помаже, усмерава...
Разговарају о радовима
Фронтални

Разговор, демонстративна
Радови

15.
Утисци и попуњавање евалуационих листова
Даје листиће, објашњава
Размишљају, попуњавају листиће

Индивидуални

Разговор..
Евалуациони листићи




Нема коментара:

Постави коментар