четвртак, 13. август 2015.

ISSA-принципи квалитетне педагошке праксе - ИНТЕРАКЦИЈЕ - Центар за интерактивну педагогију


Интеракције између одраслих и деце, као и деце међусобно, од кључног су значаја за физички, социјални, емоционални и когнитивни развој. Интеракције омогућују деци континуирано учење кроз размену знања, искустава и мишљења као и изражавање емоција. Кроз интеракције деца развијају појам о
себи, осећај припадности заједници и свету у коме живе.
Улога васпитачице/учитељице је да на пажљив и подржавајући начин омогући деци учешће у различитим интеракцијама и процесима конструкције нових знања и значења. Њихова је улога, такође, да на подржавајући и уважавајући начин
моделују и интеракције међу свим одраслима који учествују у животу детета.
Интеракције којима се остварује и подстиче смислена и уважавајућа комуникација свих учесника у процесу и у којима је свакоме омогућено да искаже своје мишљење, доприносе развоју сваког детета у самосвесну и самопоуздану особу која учи, даје допринос развоју друштва и брине о његовим члановима.


1.1 Васпитачица/учитељица остварује интеракције са децом с поштовањем и на пријатељски начин који подржава развој њиховог идентитета и самосвести и подстиче њихово учење.
1. Васпитачица/учитељица с децом остварује топао и брижан однос кроз који показује да их уважава и да ужива у њиховом присуству.
2. Васпитачица/учитељица остварује интеракције и исказује очекивања од деце у складу с процесом и карактеристикама дечјег развоја и учења.
3. Васпитачица/учитељица, кроз интеракције које често током дана остварује са сваким дететом појединачно, подржава његове јаке стране и подстиче његово учење и развој.
4. Васпитачица/учитељица са сваким дететом остварује интеракцију која одговара његовим емоционалним,социјалним, физичким и когнитивним могућностима, која се ослања на његове снаге и потребе.
5. Васпитачица/учитељица ствара прилике у којима деца имају могућност избора и у којима се њихови избори остварују и уважавају.
6. Васпитачица/учитељица у интеракцији код деце развија иницијативу, аутономију, самосталност и лидерске вештине.
1.2 Васпитачица/учитељица кроз интеракције подстиче развој заједнице која учи у којој се свако дете осећа прихваћено и подржано у остваривању сопствених потенцијала.
1. Васпитачица/учитељица подстиче интеракције међу децом које унапређују њихов социјални развој, изграђују узајамно разумевање, подршку и осећање заједништва како би им омогућила да остваре циљеве везане за развој и учење.
2. Васпитачица/учитељица нуди активности у којима деца уче да разликују и препознају сопствена и туђа осећања и да разговарају о њима.
3. Васпитачица/учитељица промовише демократске вредности охрабрујући свако дете да на примерен начин изрази сопствено мишљење и учествује у доношењу одлука.
4. Васпитачица/учитељица на различите начине свакодневно подржава развој језика и вештина комуникације код сваког детета.
1.3 Васпитачица/учитељица је укључена у смислене, реципрочне интеракције с кључним одраслим особама како би подржала дечији развој и учење.
1. Васпитачица/учитељица у социјалним интеракцијама с породицама, колегама и члановима заједнице исказује уважавање и на тај начин моделује и промовише такав облик интеракција.
2. Васпитачица/учитељица сарађује с другим професионалцима у вртићу/школи и заједници како би подржала дечији развој и учење.

Нема коментара:

Постави коментар