петак, 14. август 2015.

ISSA - принципи квалитетне педагошке праксе - СТРАТЕГИЈЕ ПОДУЧАВАЊА - Центар за интерактивну педагогију


Квалитетан педагошки процес базира се на уверењу да брига о деци, васпитање и образовање чине повезану целину, те да су добробит и укљученост сваког детета предуслови успешног учења. Иако се учење догађа на различите начине и у различитим ситуацијама, крајњи циљ педагошког процеса јесте постављање високих, достижних циљева за свако дете, подстицање радозналости, истраживања, критичког мишљења и сарадње како би свако дете развило предуслове за целоживотно учење.
Стратегије које васпитачица/учитељица користи треба да одражавају демократске вредности. Стратегије треба да буду холистичке и да се односе на све аспекте развоја.
Различитим стратегијама код деце је потребно развијати вештине које им омогућавају да постану одговорни чланови друштва, као и емпатију, бригу за друге, отвореност и уважавање различитости. Такође, разноврсним стратегијама
треба створити прилике за формирање, изражавање и промену сопственог мишљења, за прављење избора и доношење одговорних одлука, као и за постизање консензуса.
Васпитачица/учитељица је одговорна за избор стратегија подучавања које сваком детету пружају најбољу подршку за остваривање личних развојних и образовних циљева, као и циљева одређених националним курикулумом.
5.1 Васпитачица/учитељица примењује разноврсне стратегије подучавања којима децу активно укључује у усвајање знања и вештина дефи нисаних националним курикулумом и тиме ствара основу за целоживотно учење.
1. Васпитачица/учитељица користи широк распон стратегија активног учења које на холистички начин утичу на развој детета.
2. Васпитачица/учитељица нуди деци активности које подстичу истраживање, експериментисање, самостално откривање и креативност.
3. Васпитачица/учитељица користи стратегије којима подстиче више мисаоне процесе и решавање проблема.
4. Васпитачица/учитељица препознаје, цени и креира разноврсне прилике за неформално учење ван времена предвиђеног за формално подучавање.
5. Васпитачица/учитељица упознаје децу с циљевима подучавања и подстиче их да размишљају и промишљају процес и резултате сопственог учења.
6. Васпитачица/учитељица подстиче децу да користе доступне и развојно примерене технологије како би унапредили учење и развили вештине потребне за активно учешће у информатичком друштву.
5.2 Васпитачица/учитељица користи стратегије подучавања које подржавају емоционални и социјални развој детета.
1. Васпитачица/учитељица нуди активности које утичу на развој свести о посебности и личном идентитету код деце.
2. Васпитачица/учитељица користи стратегије којима подстиче самосталност и иницијативу код деце.
3. Васпитачица/учитељица користи стратегије којима децу подстиче на саморегулацију.
4. Васпитачица/учитељица користи стратегије којима деци помаже да изграде позитивне односе и сарадњу с другима.
5. Васпитачица/учитељица код деце развија вештине решавања сукоба.
5.3 Васпитачица/учитељица осмишљава активности за децу узимајући у обзир њихова искуства и компетенције како би подржала њихов даљи развој и учење.
1. Васпитачица/учитељица повезује учење нових концепата и вештина с дечијим претходним знањима и искуствима.
2. Васпитачица/учитељица пружа деци одговарајућу подршку у складу с њиховим потребама и напретком.
3. Васпитачица/учитељица подстиче децу да постављају циљеве и дефинишу очекивања у односу на сопствени рад и да промишљају постигнуте резултате учења.
4. Васпитачица/учитељица интегрише различите садржаје како би деца могла да увиде повезаност васпитно-образовних садржаја и активности са свакодневним искуствима и како би могла да их примене у реалним ситуацијама.
5.4 Васпитачица/учитељица користи стратегије којима промовише демократске процесе и процедуре.
1. Васпитачица/учитељица примењује процесе и процедуре којима децу подстиче на смислену сарадњу и међусобну подршку.
2. Васпитачица/учитељица користи стратегије којима децу подстиче на партиципацију и на разумевање одговорности.
3. Васпитачица/учитељица користи стратегије које деци помажу у учењу о правилима, границама и о поштовању права других у демократском друштву.
4. Васпитачица/учитељица нуди деци могућности избора, како у току процеса учења, тако и у другим ситуацијама, и помаже им да развију разумевање последица својих избора.


Нема коментара:

Постави коментар