четвртак, 13. август 2015.

ISSA - принципи квалитетне педагошке праксе - ПОРОДИЦА И ЗАЈЕДНИЦА - Центар за интерактивну педагогију


Снажно партнерство између васпитачице/учитељице, породице и других чланова заједнице изузетно је важно за дечији развој и учење. Уважавајући улогу породице као прве дететове васпитно-образовне и социјалне средине за учење, васпитачица/учитељица повезује вртић/школу и породицу/заједницу и унапређује континуирану двосмерну комуникацију.
Различита структура, порекло, животни стилови и карактеристике породица и заједница у којима деца живе морају се узети у обзир како би се подржао дечији развој и
учење.
Осетљивост и спремност да се изађе у сусрет породицама, огледа се у различитим начинима на које васпитачица/учитељица укључује породицу у процес учења и развоја њихове деце, као и у живот групе/разреда и вртића/школе.
Промоцијом ефи касне интеракције између породице, вртића/школе и заједнице, васпитачица/учитељица подстиче разумевање заједничке одговорности за васпитање,
образовање и будућност деце.




2.1 Васпитачица/учитељица промовише партнерство с породицом и члановима заједнице пружајући им низ прилика да се на различите начине укључе у учење и развој деце.
1. Васпитачица/учитељица позива чланове породице у групу/разред водећи бригу о томе да се осећају добродошлима и проналази различите начине да све породице укључи у васпитно-образовни процес.
2. Васпитачица/учитељица укључује чланове породице у заједничко доношење одлука везаних за развој, учење и социјални живот деце у групи/разреду.
3. Васпитачица/учитељица укључује чланове породице у доношење одлука које се односе на осмишљавање и креирање разноврсних окружења у којима деца уче.
2.2 Васпитачица/учитељица користи формалне и неформалне прилике за комуникацију и размену информација с породицама.
1. Васпитачица/учитељица редовно комуницира с породицама о деци, њиховом учењу и развоју, захтевима курикулума и догађајима у групи/ разреду.
2. Васпитачица/учитељица редовно комуницира с породицама како би што више сазнала о пореклу деце и стекла увид у њихове снаге, интересовања и потребе.
3. Васпитачица/учитељица ствара различите прилике у којима чланови породица могу да уче једни од других и међусобно се подржавају.
4. Васпитачица/учитељица чува поверљивост свих података о деци и породицама.
2.3 Васпитачица/учитељица користи ресурсе заједнице и културе породице како би подржала дечији развој и обогатила искуство учења.
1. Васпитачица/учитељица води децу у заједницу, а чланове/ице заједнице доводи у вртић/школу како би подстакла социјализацију и учење деце.
2. Васпитачица/учитељица помаже породицама да дођу до потребних информација,ресурса и служби које могу унапредити дечији развој и учење.
3. Васпитачица/учитељица своја знања о породицама и локалној заједници уграђује у курикулум и у дечије искуство учења.
4. Васпитачица/учитељица родитељима и члановима породице пружа информације и идеје за креирање подстицајног окружења за учење код куће и помаже им у оснаживању родитељских компетенција.



Нема коментара:

Постави коментар