петак, 14. август 2015.

ISSA - принципи квалитетне педагошке праксе - ОКРУЖЕЊЕ ЗА УЧЕЊЕ - Центар за интерактивну педагогију

Окружење за учење у великој мери утиче на когнитивни, социјални, емоционални и физички развој деце. Креирајући фи зички и психолошки сигурно и подстицајно окружење у коме деци нуди различите развојно-прилагођене материјале, задатке и ситуације, васпитачица/учитељица подстиче учење кроз самостално и групно истраживање, игру, разноврсне изворе информација и интеракције с другом децом и одраслима.
Васпитачица/учитељица обезбеђује да се свако дете осећа добродошлим и тиме деци шаље поруку да је свака особа цењена, као и да су свако дете и његова породица битан део групе/разредне заједнице. Васпитачица /учитељица обезбеђује да свако дете може користити заједнички простор и ресурсе и подстиче децу да учествују у њиховом одржавању. Осигуравајући деци сигурно окружење и мењајући га у складу са специфичним потребама учења, васпитачица/учитељица охрабрује децу на учешће и сарадњу у различитим активностима као и на преузимање ризика у учењу.
Окружење изван вртића/школе и ресурси у заједници су важан део богатог окружења за учење.
6.1 Васпитачица/учитељица обезбеђује окружење за учење које доприноси добробити сваког детета.
1. Васпитачица/учитељица креира окружење у коме се свако дете осећа пријатно и у коме има осећање припадности.
2. Васпитачица/учитељица показује поштовање за свако дете интересујући се за његова осећања, идеје и искуства.
3. Васпитачица/учитељица креира климу у којој деца могу слободно да се изражавају.
4. Васпитачица/учитељица креира окружење које подстиче децу на преузимање ризика који су им потребни за развој и учење.
5. Васпитачица/учитељица са сваким дететом развија осећање блискости и привржености.
6.2 Васпитачица/учитељица обезбеђује сигурно, подстицајно, занимљиво, здраво и инклузивно фи зичко окружење које децу мотивише на истраживање, учење и самосталност.
1. Васпитачица/учитељица обезбеђује фи зичко окружење које је сигурно и лако се надзире.
2. Васпитачица/учитељица обезбеђује простор који је деци занимљив и пријатан чиме их подстиче на укључивање у различите активности.
3. Васпитачица/учитељица организује простор у логички осмишљене центре интересовања којима се подстиче развој и учење.
4. Васпитачица/учитељица нуди богат и разноврстан избор доступних и развојнопримерених материјала који подстичу децу на истраживање, игру и учење.
5. Васпитачица/учитељица подстиче децу да учествују у планирању, обликовању и одржавању окружења за учење.
6. Васпитачица/учитељица прилагођава фи зичко окружење како би задовољила индивидуалне потребе деце као и потребе различитих група деце.
6.3 Васпитачица/учитељица ствара окружење којим код деце промовише осећај заједништва и подстиче активно учешће у развијању групне/одељењске културе.
1. Васпитачица/учитељица јасно изражава своја очекивања у односу на понашање и на примерен начин укључује децу у стварање правила.
2. Васпитачица/учитељица ствара окружење које се заснива на демократским вредностима и подстиче децу на партиципацију.
3. Васпитачица/учитељица доследно спроводи рутине како би код деце подстакла самоконтролу и самосталност.
4. Васпитачица/учитељица усмерава понашање деце у складу с познавањем посебности и нивоа развоја сваког детета.



Нема коментара:

Постави коментар