четвртак, 13. август 2015.

ISSA - принципи квалитетне педагошке праксе - ПРАЋЕЊЕ ; ПРОЦЕЊИВАЊЕ; ОЦЕЊИВАЊЕ И ПЛАНИРАЊЕ - Центар за интерактивну педагогију


У квалитетној педагогији препознаје се да су праћење, процењивање/оцењивање и планирање важни за развој и учење сваког детета. Приликом планирања васпитачица/учитељица усклађује и интегрише развојно прилагођена очекивања,
захтеве националног курикулума, могућности за креативност и истраживање, као и интересовања и потребе сваког детета и групе деце. Праћење, процењивање/ оцењивање и планирање подржава развој и учење сваког детета и надограђује
се на дечију природну радозналост и интересовања, претходна знања, искуства и вештине.
Код деце Все током васпитно-образовног процеса подстиче развој вештина и предиспозиција за самопроцену и целоживотно учење. Користећи се систематским посматрањем деце и другим стратегијама праћења и процењивања,
васпитачица/учитељица ствара краткорочне и дугорочне планове који укључују интересовања и потребе сваког детета и групе деце и који су истовремено и подршка и изазов за њихова будућа постигнућа.
Васпитачица/учитељица развија планове који су засновани на знањима, искуствима и способностима деце и при том води рачуна о свему што је потребно како би деца остварила свој пуни потенцијали.
Планови уважавају различите стилове учења и способности сваког појединог детета и мењају се по потреби. Деца, породице и релевантни стручњаци укључени су у процес праћења, процењивања/оцењивања и планирања. Тај процес је истовремено и усмерен и прилагодљив, што значи да се приликом планирања следећих корака у обзир узима дететов напредак у развоју и учењу, али и све важно што се догађа у његовом животу, заједници и у свету..

4.1 Васпитачица/учитељица редовно и систематски прати развојни напредак, процесе учења и постигнућа сваког детета.
1. Васпитачица/учитељица користи систематско праћење и посматрање деце, као и друге развојно прилагођене начине формативне процене, који истовремено одсликавају и процес и резултате учења и развоја.
2. Васпитачица/учитељица процењује степен укључености детета неопходне за смислено учење и смислено учешће, и у складу с тим уноси промене и прилагођавања у активности.
3. Васпитачица/учитељица заснива процес процењивања/оцењивања на снагама детета као и на његовим индивидуалним потребама и интересовањима.
4.2 Васпитачица/учитељица планира подучавање и учење на темељу информација о деци и на основу националног курикулума.
1. Васпитачица/учитељица планира активности које се базирају на развојним нивоима и интересовањима деце како би им омогућила усвајање потребних компетенција за истраживање и целоживотно учење.
2. Васпитачица/учитељица ствара равнотежу између планираних активности и активности које су иницирала и одабрала деца и проналази различите начине
којима подржава индивидуалне стилове и темпо учења.
3. Васпитачица/учитељица у планирању активности за децу постиже равнотежу између самосталног учења, учења у малим групама и у великој групи.
4. Васпитачица/учитељица планира довољно разноврсних активности како би деци пружила нове изазове и одржала висок ниво њихове укључености.
5. Васпитачица/учитељица планира и спроводи активности које су довољно прилагодљиве да уваже промењиве животне околности, потребе и интересовања
деце.
4.3 Васпитачица/учитељица укључује децу, породицу и релевантне стручњаке у процес праћења, процењивања/оцењивања и планирања.
1. Васпитачица/учитељица помаже деци да постану вешта у самопроцењивању и доношењу одлука о свом учењу и понашању на основу јасних идоследних критеријума.
2. Васпитачица/учитељица усмерава децу како да на конструктиван начин процењују понашање и рад других.
3. Васпитачица/учитељица с члановима породице размењује информације о дечијем напретку и интересовањима, и заједно са њима планира краткорочне и дугорочне циљеве за њихово дете.
4. Васпитачица/учитељица у процес праћења, процењивања и планирања укључује релевантне стручњаке, кад год је то потребно.



Нема коментара:

Постави коментар