четвртак, 13. август 2015.

ISSA - принципи квалитетне педагошке праксе - ИНКЛУЗИЈА, РАЗЛИЧИТОСТИ И ДЕМОКРАТСКЕ ВРЕДНОСТИ - Центар за интерактивну педагогију


Промоција права сваког детета и породице да буду укључени, поштовани и цењени, да раде на постизању заједничких циљева и да остваре своје пуне потенцијале, саставни је део квалитетне педагогије. Притом се посебан нагласак ставља на промоцију права припадника рањивих група.
Од кључне је важности да свакодневна пракса одражава вредности садржане у УН Конвенцији о правима детета и у другим међународним и националним документима.
Васпитачица/учитељица представља модел понашања и омогућава деци да кроз свакодневна искуства уче да поштују и цене различитости као и да развијају вештине партиципације. Васпитачица/учитељица код деце подстиче препознавање и
уважавање различитих потреба, промовише ефикасну сарадњу у циљу остваривања заједничких циљева и поштовање посебних интереса и потреба сваког појединог детета или групе.
Свако дете треба да буде препознато и уважено као активни учесник васпитнообразовног процеса и као појединац и као равноправни члан заједнице и друштва у целини.


3.1 Васпитачица/учитељица сваком детету и породици пружа једнаке могућности за учење и учешће без обзира на пол, расу, етничку или националну припадност, језик, културу, вероисповест, социоекономски статус, структуру породице, узраст или посебне потребе.
1. Васпитачица/учитељица је свесна својих уверења, ставова и искустава као и тога како они утичу на њено подучавање и комуникацију с децом и породицама.
2. Васпитачица/учитељица се према свој деци односи са пажњом и уважавањем и пружа им једнаке шансе за укључивање у живот вртића/школе.
3. Васпитачица/учитељица се према свакој породици односи с поштовањем и уважавањем и изналази начине да их укључи у васпитање и образовање њихове деце.
4. Васпитачица/учитељица користи језик и активности у којима избегава радне стереотипе.
5. Васпитачица/учитељица прави прилагођавања у окружењу и активностима учења како би деца различитих способности, васпитно-образовних потреба и социјалног порекла могла равноправно да учествују у активностима.
3.2 Васпитачица/учитељица помаже деци да разумеју, прихвате и уваже различитости.
1. Васпитачица/учитељица уважава различитости које постоје међу децом, породицама и у локалној заједници и узима их у обзир у процесу подучавања.
2. Васпитачица/учитељица користи сваку прилику да, са уважавањем, деци скрене пажњу на различитости које постоје ван вртића/школе.
3.3 Васпитачица/учитељица код деце подстиче разумевање вредности цивилног друштва и развој вештина које су потребне за активно учешће у њему.
1. Васпитачица/учитељица код деце подстиче разумевање и уважавање различитих ставова и мишљења и помаже им да развију вештине потребне за изражавање сопствених гледишта на прихватљив начин.
2. Васпитачица/учитељица помаже деци да разумеју како предрасуде и стереотипи утичу на њихове ставове и понашања.
3. Васпитачица/учитељица подстиче децу да се према другима односе непристрасно, равноправно, достојанствено, обзирно и с уважавањем, као и да такво понашање очекују од других у односу на себе.
4. Васпитачица/учитељица упознаје децу с концептом личне одговорности за окружење у коме живе и омогућава им да га практично примењују.


Нема коментара:

Постави коментар